کد خبر : 2345
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 آذر 1394 - 13:41

روستای آراد دهیار ندارد

روستای آراد دهیار ندارد
روستای «آراد» با قدمتی ۵۰۰ تا ۶۰۰ ساله ،جمعیت این روستا ۳۵ خانوار است هنوز دهیاری ندارد.

kulayninews ir 95329437285439

به گزارش کلینی نیوز، براساس قوانین مصوب هیات وزیران تشکیل دهیاریها،انتخاب دهیار یکی از وظایف شورای اسلامی روستا بوده و شورای اسلامی روستا موظف است در اسرع وقت بعد از شروع کار خود اقدام به انتخاب دهیار طبق ضوابط و مقررات نموده و جهت صدور حکم، او را به بخشدار معرفی نماید.

روستای آراد ازتوابع بخش فشافویه در۵کیلومتری جاده قدیم قم – تهران درجاده چرمشهر قراردارد.این روستا درمحاصره زمین های زراعی بنیاد تعاون زندانیان قرارگرفته است.

ریش‌سفید روستای آرادمی گوید:من وپدروجدم دراین روستازندگی کردیم امادهیارنداریم،جاده چرمشهرمنتهی به روستا روشنایی ندارد و بعد از غروب آفتاب این جاده ظلمات می شود.

  حضورکمرنگ مردم دراولین نمایشگاه قرانی دربخش فشافویه

روستای ابراهیم آباد در بخش فشافویه با ۴۵ خانوار به تارگی به دهیاری تبدیل شده است .

این درحالی است که در صورتی که شورای اسلامی روستا تشکیل نشود یا پس از تشکیل منحل شود ،کلیه ی وظایف شورای مزبور را جانشین آن انجام خواهد داد.

مطابق تبصره ۲ ماده ی ۸۵ اصلاحی قانون شوراها، شورای اسلامی بخش جانشین شورای روستا در انجام وظایف قانونی از جمله انتخاب دهیار می باشد.

حکم انتصاب دهیار نیز وفق بند م ماده ی ۶۸ قانون شوراها توسط بخشدار صادر خواهد شد.

بخشدار بدون پیشنهاد شورای اسلامی روستا یا جانشین آن (شورای اسلامی بخش) قادر به صدور حکم انتصاب برای دهیار مورد نظر خود نمی باشد بلکه می بایست مراجع ذیصلاح، شورای اسلامی روستا و در صورت نبود شورای روستا، جانشین آن (شورای اسلامی بخش) را به انجام وظیفه قانونی خود الزام / ملزم نمایند.

  بازدید سرزده سرپرست بخشداری فشافویه از روستای قلعه محمدعلی‌خان

گفتنی است ،مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ در واقع به بزرگترین زندان خاورمیانه در جاده چرمشهر ودر همسایگی روستای آزاد قراردارد،این ندامتگاه دارای ۶ زندان بزرگ است که در حال حاضر بخشی از زندانیان قزل حصار و رجایی شهر و اوین را در خود جای داده که بیشتر آنها سارقان هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.