کد خبر : 18171
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 فروردین 1403 - 13:05

رهبرامارت اسلامی افغانستان در نمازعیدفطر:تا مرگ احکام اسلامی را اجرا خواهم کرد

رهبرامارت اسلامی افغانستان در نمازعیدفطر:تا مرگ احکام اسلامی را اجرا خواهم کرد
ملا هیبت‌الله رهبر افغانستان بار دیگر بر تطبیق حدود شرعی در افغانستان تاکید کرد

به گزارش کلینی نیوز، ذبیح‌الله مجاهد،‌ سخنگوی ارشد حکومت امارات اسلامی افغانستان  که در قندهار مستقر است، گفت که نماز عید فطر در این شهر امروز (چهارشنبه،‌ ۲۲ حمل/فروردین) به امامت هبت‌الله آخوندزاده، رهبر حکومت امارت اسلامی افغانستان با حضور هزاران نفر برگزار شد.

آقای مجاهد در پستی در شبکه ایکس نوشته است: «امروز در عیدگاه مرکزی شهر قندهار نماز عید فطر که هزاران تن در آن اشتراک داشتند، به امامت عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه الله تعالی برگزار گردید.»

رهبر طالبان در سخنرانی‌اش در نماز عید فطر در مسجد عیدگاه قندهار، خطاب به کشورهای جهان گفته است که «با فشارها نمی‌توانند آنان را یک قدم هم از راه‌شان دور کنند.»

همزمان نسخه صوتی سخنرانی رهبر طالبان از سوی رئیس رادیو-تلویزیون دولتی طالبان منتشر شده است. او در این سخنرانی بر «وحدت و یکپارچگی مسلمانان علیه دشمن» تاکید کرده است.

  الاخبار لبنان: اعلام آمادگی طالبان برای اعزام نیرو به غزه

آقاب هبت‌الله آخوندزاده همچنین بیست سال حضور آمریکا و متحدانش در افغانستان را «سال‌های سخت و دشوار اشغال و حضور کافران جهان» خواند.

رهبر افغانستان افزود که هرگز یک قدم هم از اجرای احکام اسلامی پا پس نخواهد کشید. او افزود: «تا مرگ برای اسلام ایستاده‌ایم. هیچ کسی این فکر نکنند که افغان‌ها اسلام را رها خواهند کرد. هیچ کسی این فکر را نکند که مسلمانان اسلام را ترک خواهند کرد. این فکر را نکند که افغان‌ها با اسلام معامله خواهند کرد.»

رهبر طالبان بدون تذکر نام آمریکا به حملات پهپادی گذشته و حملات هوایی با «ب۵۲» از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت اکنون شیوه «دشمن» برای مبارزه تغییر کرده و «با تبلیغات و شیطنت و افتراق به سراغ شما می‌آیند و با شما مقابله می‌کنند و شما هم باید به شیوه خودشان با آن‌ها مقابله کنید».

  امارت اسلامی افغانستان: ورزشکاران زن در تیم المپیک افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسیم

او همچنین از اجرای حد و قصاص از سوی حکومت خود دفاع کرد و آن را در مطابقت با قوانین اسلامی خواند. اجرای قصاص (اعدام) و شلاق و تنبیه بدنی متهمان در ملأعام از سوی طالبان در ماه‌های گذشته افزایش یافته است که انتقاد نهادهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر را در پی داشته است.

رهبر افغانستان گفت: «من همین حالا حدود خداوند را اجرا می‌کنم. برای ما می‌گویند چرا این کار را می‌کنید. چرا حدود (اعدام و تنبیه بدنی) را در محضر عام اجرا می‌کنی. چرا شلاق می‌زنید. چرا دست مردم را قطع می‌کنید. چرا به مردم جزا می‌دهید. این خلاف قانون ماست. تو می‌خواهی قانون خود را بر ما تحمیل کنی. می‌خواهی که قانون تو احترام شود. قانون من اسلام است، دین است، دین الهی است، احترام این را چرا نمی‌کنی.»

  روسیه و چین بیانیه شورای امنیت در باره امارت اسلامی افغانستان را تائید نکردند

آقای هبت‌الله آخوندزاده گفت هرگز این گونه مجازات را متوقف نخواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.