کد خبر : 18196
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 فروردین 1403 - 9:22

رئیس شورای انتقالی سودان؛ توطئه‌گران علیه مردم سودان هیچ نقشی در دولت آینده نخواهند داشت

رئیس شورای انتقالی سودان؛ توطئه‌گران علیه مردم سودان هیچ نقشی در دولت آینده نخواهند داشت
حملات پهپادی در روز سه‌شنبه به شهر «القضارف» جنگ ویرانگر داخلی سودان را به یک ایالت کشاورزی آرام در این کشور گسترش داد

به گزارش کلینی نیوز  به نقل از العربیه،  پهپادها روز سه‌شنبه به شهر «القضارف» حمله کردند و جنگ ویرانگر سودان را به یک ایالت کشاورزی آرام این کشور که حدود نیم میلیون آواره در آن پناه گرفته‌اند، کشانده‌اند.

شهر القضارف مرکز ایالت القضارف است که با نزدیک شدن به یک سال کامل جنگ میان نیروهای ارتش و پشتیبانی سریع، هنوز تحت کنترل ارتش است.

نیروهای پشتیبانی سریع، خارطوم، پایتخت سودان و ایالت مجاور آن، الجزیره و همچنین بیشتر مناطق دارفور و کردوفان در غرب کشور را کنترل می‌کنند، در حالی که ارتش شمال و شرق سودان از جمله بندر اصلی این کشور در دریای سرخ را تحت کنترل خود دارند.

محمد عبدالرحمن محجوب، فرماندار القضارف، بدون مقصر دانستن هیچ طرفی تایید کرد که حمله‌ای پهپادی در این منطقه انجام شده است.

  وقوع فاجعه انسانی در شهر الفاشر سودان

وی از غیرنظامیانی که به جنبش مقاومت مردمی پیوستند، خواست تا برای دفاع از منطقه آماده شوند. شاهدان عینی می‌گویند که ارتش سودان در اغلب نقاط شهر القضارف مستقر شده است.

به گفته شاهدان عینی و گروه‌های حقوق بشری میدانی، کنترل قبلی نیروهای پشتیبانی سریع بر این قلمروها در طول جنگ، به غارت، دستگیری، تجاوزهای گسترده و موج‌هایی از آوارگی منجر شده بود.

شایان ذکر است از زمان آغاز جنگ داخلی در سودان بیش از ۸.۵ میلیون نفر منازل خود را ترک کرده‌اند. این در حالی است که گروه‌های امدادی نسبت به قحطی قریب‌الوقوع در بسیاری از مناطق این کشور که از نظر مساحت سومین کشور بزرگ آفریقا است، هشدار می‌دهند.

  آوارگی بیش از هفت میلیون سودانی از آغاز جنگ داخلی

ژنرال عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش و نیروهای مسلح سودان در سخنانی که به مناسبت عید سعید فطر در ایالت «القضارف» ایراد کرد، گفت: «همه ما در نیروهای مسلح، نیروهای نظامی، جنبش‌های مبارزاتی، مقاومت مردمی و پیکارجویی و عموم مردم سودان این شورشیان را شکست خواهیم داد.»

فرمانده ارتش سودان در ادامه افزود: «ما امور کشور خود را به هیچ حزب داخلی و خارجی واگذار نخواهیم کرد. این دولت تنها توسط کسانی اداره می‌شود که در برابر بی‌عدالتی و تخلفات شبه‌نظامیان مقاومت کرده‌اند، و تا زمان پایان جنگ با شورشیان هیچ گفت‌وگویی انجام نخواهد شد».

به نوشته روزنامه کیهان چاپ تهران، ارتش سودان از ارتش‌های متوسط و جزو قوی‌ترین ارتش‌های شاخ آفریقا محسوب می‌شود و متشکل از ۲۵۰ هزار سرباز از جمله ۱۰۰ هزار نیروی فعال و ۵۰ هزار نیروی ذخیره است. نیروی هوایی سودان ۱۹۱ هواپیما از جمله ۴۵ جنگنده، ۳۷ هواپیمای هجومی و ۲۵ هواپیمای باری دارد. جنگنده‌ها از مهم‌ترین نقاط قوت ارتش در مقابله با نیروهای واکنش سریع هستند. ارتش سودان ۱۷۰‌تانک و حدود ۷۰۰۰ خودروی نظامی و ۳۷۹ توپخانه در اختیار دارد.

  یونیسف: میلیونها کودک سودانی از سوء تغذیه رنج می برند

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.