کد خبر : 12216
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1402 - 9:08

دولت سوریه مجوز فعالیت بی‌بی‌سی در این کشور را لغو کرد

دولت سوریه مجوز فعالیت بی‌بی‌سی در این کشور را لغو کرد
سوریه به علت آنچه گزارش های گمراه کننده خواند، مجوز بی بی سی را لغو کرد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از  الحره، وزارت رسانه سوریه در بیانیه ای اعلام کرد که در پی عدم پایبندی این شبکه به معیارهای حرفه ای و اصرار به گزارش های سیاسی شده و گمراه کننده، مجوز خبرنگار و عکاس بی بی سی را لغو کرد.

در این بیانیه آمده است: علی‌رغم اینکه چندین بار به این شبکه اخطار داده شده است، اما همچنان به پخش گزارش‌های گمراه کننده خود بر اساس اظهارات و شهادت طرف‌های تروریستی و متخاصم با سوریه ادامه می دهد.

وزارت اطلاع رسانی سوریه در بیانیه خود اعلام کرد: در نتیجه عدم رعایت موازین حرفه‌ای توسط شبکه و اصرار بر ارائه گزارش‌های سیاسی و گمراه‌کننده به افکار عمومی، وزارت اطلاع رسانی تصمیم به لغو اعتبارنامه خبرنگار و تصویربردار این شبکه در سوریه و لغو مجوز خبرنگار رادیو بی‌بی‌سی در سوریه گرفت.

  دور تازه نشست بین المللی آستانه درباره سوریه 24 تا 25 ژانویه

براساس گزارشی که اخیرا از بی‌بی‌سی پخش شد، خانواده بشار اسد، رئیس جمهور سوریه  به دست داشتن در تجارت نوعی از آمفتامین به نام کاپتاگون شده بودند.

دولت سوریه هرگونه دخالت در تجارت مواد مخدر را رد می‌کند.

سخنگوی بی بی سی گفته است که برای تهیه این گزارش «ما با تعداد زیادی از افراد در طیف‌های سیاسی مختلف صحبت کردیم تا حقایق را براساس اسناد منتشر کنیم».

طیف‌های سیاسی مختلف در گزارش بی بی سی، مخالفین دولت سوریه و گروههای تروریستی فعال در جنگ داخلی سوریه محسوب می شوند که توسط شبکه خبر بی بی سی پشتیبانی رسانه ای شدیدی می شوند.

  مقام اسرائیلی: آماده حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران در ساعت صفر هستیم

بخش فارسی بی‌بی‌سی، زیرمجموعه‌ای از سرویس جهانی بی‌بی‌سی است که به زبان فارسی از طریق رادیو، اینترنت و تلویزیون، فعالیت خبری و رسانه‌ای می‌کند. هم‌اکنون رزیتا لطفی ریاست این بخش را بر عهده دارد.

این شبکه با بودجه ۲۳٫۴ میلیون دلاری وزارت امور خارجه و مشترک‌المنافع بریتانیا اداره می‌شد اما از آوریل ۲۰۱۴، هزینه آن از طریق حق اشتراک تلویزیون در بریتانیا تأمین می‌شود. البته بخش فارسی بی‌بی‌سی مدعی‌ست که با وجود این، رویکرد مستقلی نسبت به وزارت امور خارجه انگلیس راجع به رویدادها دارد.

 در حالی که برخی رسانه‌های ایرانی معتقدند بودجه این سازمان از سوی ارگان‌های دولتی انگلیس تأمین می‌شود و برای راه‌اندازی بی‌بی‌سی فارسی بیش از ۲۶۵ میلیون پوند هزینه شده رسانه‌های ایران، بخش فارسی بی‌بی‌سی را به عنوان اهرمی علیه منافع و امنیت ملی ایران قلمداد می‌کنند.

  کشته و زخمی شدن 37 سرباز آمریکایی در حمله پهیادی به «پایگاه التنف» در مرز سوریه و اردن

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.