کد خبر : 17851
تاریخ انتشار : جمعه 10 فروردین 1403 - 8:45

در حمله هوایی رژیم صهیونیستی با همکاری آمریکا به سوریه بیش از ۳۰ نفر به شهادت رسیدند

در حمله هوایی رژیم صهیونیستی با همکاری آمریکا به سوریه بیش از ۳۰ نفر به شهادت رسیدند
بر اساس گزارش‌ها دست کم ۳۶ نفر در حملات هوایی اسرائیل به نزدیکی شهر حلب، در سوریه کشته شده‌اند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، اعلام کرد که در پی حمله هوایی بامداد روز جمعه دهم فروردین، اسرائیل به بخش هایی از حومه شهر حلب، تعدادی از غیرنظامیان و نظامیان سوری کشته و مجروح شدند.

بر اساس گزارش‌ها دست کم ۳۶ نفر در حملات هوایی اسرائیل به نزدیکی شهر حلب، در سوریه کشته شده‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع امنیتی گزارش داده است که پنج نفر از نیروهای حزب الله لبنان هم در میان کشته‌شدگان هستند و تعداد کشته‌ها را ۳۸ نفر اعلام کرده است.

رژیم صهیونیستی معمولا در مورد حملات انجام شده توسط این کشور در سوریه هیچ اظهار نظری نمی‌کند.

وزارت دفاع سوریه می‌گوید در این حمله تعدادی از غیرنظامیان و پرسنل نظامی سوری نیز کشته شده‌اند.

وزارت دفاع سوریه همچنین گفته است که حملات هوایی صبح امروز همزمان با حملات هواپیماهای بدون سرنشین در حلب انجام شده، اما اشاره‌ای به اینکه آیا این حملات همزمان کشته و زخمی بیشتری داشته یا نه، نکرد.

  امیرعبداللهیان در دیدار با اسد «حملات وحشیانه اسرائیل» را محکوم کرد

حملات رژیم صهیونستی هماهنگ و همزمان با حملات گروه‌های تروریستی در سوریه

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: حمله رژیم اسراییل به حلب نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و نیز نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران افزود: این حملات رژیم صهیونستی هماهنگ و همزمان با حملات گروه‌های تروریستی موجود در سوریه علیه مناطقی از این کشور، گواهی روشن بر حمایت رژیم تروریستی اسراییل از گروه‌ها و جریان‌های تروریستی موجود در سوریه بوده که طی سال‌های متمادی امنیت ملی سوریه و امنیت منطقه را هدف قرار داده و جان هزاران شهروند بیگناه را قربانی اهداف شوم خود و حامیان شان نموده‌اند.

پیشتر وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله‌ای که رژیم صهیونیستی را به انجام آن در حومه حلب متهم کرد، شماری غیرنظامی و نظامی کشته یا زخمی شدند. بر اساس این بیانیه، حمله هوایی اسرائیل ساعت یک و ۴۵ دقیقه بامداد به وقت محلی از سمت اریا در جنوب شرقی حلب رخ داد.

  اتحادیه اروپا طرح رژیم صهیونیستی را برای «ساخت هزاران واحد مسکونی» در کرانه باختری را محکوم کرد

این بیانیه افزود که این بمباران، همزمان با «حمله پهپادی سازمان‌های تروریستی از ادلب و حومه غربی حلب در تلاش برای هدف قرار دادن غیرنظامیان شهر حلب و اطراف آن انجام شد» که باعث ببار آمدن خسارات مادی در اموال دولتی و خصوصی شد.

جزئیات تجاوز رژیم صهیونیستی با همکاری آمریکا به حومه حلب از زبان خبرنگار العالم

به گفته خبرنگار العالم جنگنده های رژیم صهیونیستی چندین نقطه را در حومه حلب هدف قرار دادند و همزمان با آن گروه های تروریستی حاضر در حومه حلب نیز با استفاده از پهپادها به چند نقطه حمله کردند.

این شدیدترین حمله به حومه حلب در ماههای اخیر محسوب می شود که خسارت های مالی فراوانی را نیز به همراه داشته است.

  فدراسیون کشتی ایران تیم آمریکا را به ایران دعوت کرد

بنا به اعلام وزارت دفاع سوریه این تجاوز از آسمان منطقه اثریا صورت گرفته و به گفته کارشناسان جنگنده های رژیم اشغالگر برای عملیات از آسمان اردن و سپس پایگاه تنف عبور کرده و با گذشتن از منطقه بیابانی شرق سوریه به حومه حلب رسیده و اقدام به شلیک موشک کرده اند. که همین موضوع نشان می دهد پایگاه آمریکایی تنف حمله را تسهیل و با ایجاد پارازیت روی رادارهای دفاعی و سامانه هشدار سوریه زمینه عبور امن جنگنده های صهیونیستی را فراهم کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.