کد خبر : 13221
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 9:23

درگیری های جدید در طرابلس دهها کشته و زخمی برجای گذاشت

درگیری های جدید در طرابلس دهها کشته و زخمی برجای گذاشت
مرکز فوریت های پزشکی و پشتیبانی لیبی امروز (چهارشنبه) از کشته شدن 27 نفر و زخمی شدن بیش از 106 نفر دیگر در نتیجه درگیری های مسلحانه ای خبرداد که از روز گذشته در طرابلس پایتخت لیبی ادامه دارد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل العالم، یک منبع آگاه در وزارت کشور دولت وحدت ملی – که خواست نامش فاش نشود – گفت: درگیری های مسلحانه در منطقه طرابلس بین سازمان مبارزه با جنایت و تروریسم، وابسته به شورای ریاستی و تیپ ۴۴۴ وابسته به دولت وحدت ملی درگرفته است.

درگیری‌ها در مرکز محله‌های عین زراه و الفرناج میان نیروهای تیپ ۴۴۴ پیاده وابسته به دولت وحدت ملی (واحد بازدارندگی ریاست ستاد ارتش لیبی) و درپی بازداشت «محمود حمزه» فرمانده تیپ ۴۴۴ پیاده توسط سازمان مبارزه با جنایت و تروریسم، وابسته به شورای ریاستی شکل گرفت.

مرکز فوریت های پزشکی و پشتیبانی لیبی اعلام کرد که از روز گذشته بیش از ۶۰ آمبولانس به محل اعزام شده و بیش از ۲۳۰ خانواده از محل درگیری ها خارج شده اند.

  دیدار وزیر خارجه لیبی و اسرائیل؛ شورش در لیبی و انتقاد احزاب مخالف دولت در تل‌آویو

عبدالحمید الدبیبه رئیس دولت وحدت ملی لیبی، وزیر کشور و رئیس ستاد ارتش در طرابلس را مأمور کرده بود تا برای حل درگیری بین سازمان مبارزه با جنایت و تروریسم وابسته به شورای ریاستی و تیپ ۴۴۴ وابسته به دولت وحدت ملی مداخله کنند.

در همین حال، یک منبع امنیتی از اداره امنیت طرابلس از شکست مذاکرات میان رهبران تیپ ۴۴۴ و واحد بازدارندگی با میانجیگری «محمد الحداد» رئیس ستاد ارتش لیبی و عبد الحمید الدبیبه نخست‌وزیر دولت وحدت ملی خبر داد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.