کد خبر : 7607
تاریخ انتشار : جمعه 11 شهریور 1401 - 13:30

 نحوه خروج از کشور سربازان حین خدمت برای زیارت اربعین

 نحوه خروج از کشور سربازان حین خدمت برای زیارت اربعین
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: مشمولان متولد فروردین تا پایان شهریور ۸۳ می‌توانند مجوز خروج از کشور را از سامانه مرزی پلیس گذرنامه دریافت کنند.

 به گزارش کلینی نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردارتقی مهری اظهار کرد: کلیه مشمولان غیرغایب که قصد حضور در مراسم پرشکوه راهپیمایی اربعین حسینی را دارند می‌بایست در محدوده زمانی هشتم مرداد ماه تا پنجم مهرماه مصادف با اول محرم الحرام تا پایان ماه صفر، از طریق سامانه sakha. epolice. ir نسبت به ثبت درخواست خروج از کشور اقدام کنند.

وی بیان کرد: مشمولان متولد فروردین تا شهریورماه ۱۳۸۳که در سال جاری وارد سن مشمولیت شده‌اند و بدون دریافت مجوز خروج از کشور از وظیفه عمومی، برای زیارت عتبات عالیات و حضور در پیاده روی اربعین حسینی به مرز کشور عراق مراجعه کرده‌اند، با مساعدت سازمان وظیفه عمومی وهماهنگی با پلیس گذرنامه، این دسته از زائران می‌توانند با ارائه شناسنامه خود مجوز خروج از کشور را از سامانه مرزی پلیس گذرنامه دریافت کنند.

  ایران و عراق بر سر صدور گذرنامه ویژه اربعین توافق کردند

رییس سازمان وظیفه عمومی فراجا در ادامه تاکید داشت: سربازان حین خدمت بدون نیاز به مراجعه به معاونت‌های وظیفه عمومی می‌توانند از طریق حفاظت اطلاعات یگان محل خدمت به منظور شرکت در این مراسم معنوی مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی در گفت و گو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سربازان در حال خدمت می‌توانند به اربعین بروند، گفت: سربازان در حال خدمت هم می‌توانند مانند سایر افراد به سفر اربعین بروند اما برای رفتن باید موافقت فرمانده یگان را بگیرند.

وی افزود: یعنی فرمانده یگان مربوطه باید با مرخصی آن سرباز موافقت کند تا فرد مورد نظر بتواند از کشور خارج شود و به این سفر برود.

  آماده باش مقامات عراق و ایران برای استقبال از زائران در اربعین حسینی (ع)کلید خورد

رئیس سازمان وظیفه عمومی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سربازان برای خروج از کشور نیاز به وثیقه دارند یا خیر گفت: این موضوع مربوط به یگان خدمتی سربازان است اما عرفا نیاز به وثیقه نیست و از این بابت مشکلی نیست.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.