کد خبر : 2238
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1396 - 9:36

نماینده ولی‌فقیه در فشافویه:

خبرنگار باید به اصول قانونی و اخلاقی پایبند باشد

خبرنگار باید به اصول قانونی و اخلاقی پایبند باشد
خطیب نمازجمعه : برخی سایتها و یا روزنامه ها برای داغ شدن از هیچ اقدام غیراخلاقی فروگذاری نمی‌کنند.

به گزارش کلینی نیوز، حجت‌الاسلام‌ استیری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر حسن‌آباد با اشاره به فرا رسیدن هفدهم مرداد سالروز شهادت مظلومانه دیپلمات‌ها و شهید محمود صارمى، خبرنگار خبرگزارى جمهورى اسلامى در افغانستان به‌دست گروه طالبان (۱۳۷۷ ه.ش)  و “روز خبرنگار” اظهارداشت: یکی ابزار مهم و مفید درزمینهٔ آگاهی بخشی و اثرگذاری در حفظ ارزش‌ها و جهت‌دهی به زندگی اجتماعی و رشد افکار عمومی رسانه‌های جمعی هستند رسانه‌ها نقش مهمی در توسعه مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم ایفای نقش می‌کنند چه در هنجار چه در ناهنجاری جامعه و نقش اصلی را خبرنگار ایفا می‌کنند.

وی درادامه افزود: خبرنگار باید به اصول قانونی و اخلاقی پایبند باشد تا از هنجار جامعه را، به ناهنجاری نکشاند و یا ناهنجاری جامعه را خلاف واقع ترسیم ننماید. یکی از اصول و اخلاق حرفه‌ای خبرنگار، ارائه کردن اطلاعات و اخبار صحیح و سازنده است،

  نرخ اجاره بهای مسكن درشهر حسن آباد

حجت‌الاسلام‌ استیری درباره امانتداری خبرنگارگفت:خبرنگار و رسانه امانت‌دار مردم در دستیابی به اطلاعات صحیح هستند و یک خبرنگار باید به نحو احسن این اخلاق را عمل کند، اگر یک خبرنگار اطلاعات دروغی را منتشر کند باعث گمراه شدن یک ملت شود.

 

بیشتر بخوانید:

 

وی درادامه افزود:  تجربه نشان داده باگذشت زمان این‌گونه فضاسازی‌ها و غوغا سالاری‌ها توسط این‌گونه نشریات و سایت‌ها به دلیل دور شدن از اخلاقیات و معیارهای ایرانی اسلامی پایگاه خود را در جامعه در بین مردم از دست خواهند داد. نقد منصفانه، انعکاس صحیح مطالب و نیز نقطه نظرات مردم و بیان اقدامات و عملکرد دستگاه‌های مختلف تأثیر بسزایی در مشارکت عرصه‌های مختلف خواهد داشت.

  توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری در بخش فشافویه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.