کد خبر : 17713
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 فروردین 1403 - 9:09

حمله مقاومت اسلامی عراق به تاسیسات برق تل‌آویو

حمله مقاومت اسلامی عراق به تاسیسات برق تل‌آویو
شبکه خبری گروه حزب‌الله لبنان و برخی از خبرگزاری‌ها در ایران روز پنجشنبه دوم فروردین، از حمله پهپادی تحت عنوان «جنبش مقاومت اسلامی عراق» به اسرائیل در بامداد پنجشنبه خبر دادند.

به گزارش کلینی نیوز، این جنبش در بیانیه و ویدئویی که در شبکه خبری «المیادین» منتشر شد، عنوان کرد که با استفاده از یک پهپاد، «یک نیروگاه برق در تل آویو» را هدف قرار داده است.

تاکنون خبری در مورد اصابت این پهپاد به نیروگاه مورد اشاره در بیانیه و ویدئو منتشر نشده است. پیش از این هم ارتش یمن، مدعی حمله به بندر ایلات اسرائیل شده بود.

جنبش موسوم به مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌اش بر تعهد خود برای آنچه «ضربه زدن به سنگرهای دشمنان در مرحله دوم عملیات در حمایت از مردم فلسطین در غزه و در پاسخ به قتل‌عام غیرنظامیان بی‌گناه» نامید، تاکید کرد.

  چه کسی فلسطین را قربانی می کند آقای محمود عباس؟!

در همین حال، در بیانیه «جنبش مقاومت اسلامی عراق» که در المیادین و شماری از خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی منتشر شد، آمده که «مرحله دوم عملیات مقاومت شامل محاصره ناوبری دریایی اسرائیل در دریای مدیترانه و از کار انداختن بنادر اسرائیل است.»

در این ارتباط، نشریه اسرائیلی «جروزالم پست» روز پنجشنبه با اشاره به انتشار عکس یک پهپاد حامل مواد منفجره در خبرگزاری تسنیم نوشت که این نوع پهپادها ممکن است تا ۲ هزار کیلومتر برد داشته باشند.

المیادین همچنین نوشت که  جنبش مقاومت اسلامی عراق «روز چهارشنبه اول فروردین، با استفاده از پهپاد برای دومین بار طی یک هفته به فرودگاه بن گوریون» حمله کردند.

  نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل:در صورت حمله به لبنان تمام گزینه‌ها روی میز است

این جنبش همچنین مدعی شده است که در روز دوشنبه ۲۸ اسفند نیز با استفاده از پهپاد، پایگاه پهپادی اسرائیل در بلندی‌های جولان به نام «پالماخیم» را هدف قرار داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.