کد خبر : 17112
تاریخ انتشار : جمعه 27 بهمن 1402 - 13:05

حمله سایبری آمریکا به کشتی بهشاد متعلق به ایران در دریای سرخ

حمله سایبری آمریکا به کشتی بهشاد متعلق به ایران در دریای سرخ
برخی منابع می‌گویند از وقتی «بهشاد» در بندر جیبوتی پهلو گرفته از شدت حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها کاسته شده است.

به گزارش کلینی نیوز، به گفته سه مقام آمریکایی، ایالات متحده اخیراً یک حمله سایبری علیه یک کشتی نظامی ایرانی انجام داده است که اطلاعات کشتی‌های باری در دریای سرخ و خلیج عدن را جمع‌آوری می‌کرد.

به گفته مقامات، این عملیات با هدف جلوگیری از توانایی کشتی جمهوری اسلامی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با حوثی‌ها انجام شد که با استفاده از همین اطلاعات موشک‌ها و پهپادها را به سمت کشتی‌های باری در دریای سرخ شلیک می‌کردند.

گفته شده این کشتی اطلاعات مربوط به هدف‌گیری کشتی‌ها را به حوثی‌ها (انصارالله یمن) می‌داد تا حملات مؤثرتر باشد. درواقع این کشتی به حوثی‌ها «گرا» می‌داده است.

یکی از مقامات آمریکایی گفته این کشتی همان «بهشاد» است. کشتی جاسوسی «بهشاد» متعلق به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی است که با سپاه پاسداران در همکاری دائم قرار دارد.

ان‌بی‌سی نیوز روز پنجشنبه ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن‌ماه) به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد، این حمله سایبری که بیش از یک هفته پیش انجام شد، بخشی از پاسخ دولت بایدن به حمله پهپادی شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی در عراق بود که باعث کشته شدن سه نظامی آمریکا در اردن شد.

  پهپاد آرش ۲ مخصوص تهاجم به حیفا و تل‌آویو

برخی منابع می‌گویند از وقتی «بهشاد» در بندر جیبوتی پهلو گرفته از شدت حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها کاسته شده است.

امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، هفته گذشته در مصاحبه با ان بی سی نیوز گفت که بهشاد «برای مبارزه با فعالیت‌های دزدی دریایی» در دریای سرخ است و اطلاعاتی در اختیار نیروهای حوثی (انصارالله یمن) قرار نمی‌دهد.

به گزارش شبکه المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره اعلام کرد: نیروی دریایی کشورمان یک عملیات نظامی در دریای سرخ انجام دادند که در آن کشتی انگلیسی «LYCAVITOS» هدف قرار گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: نیروی دریایی ارتش با استفاده از موشک‌های دریایی مناسب، این کشتی را در خلیج عدن هدف قرار داد و به لطف خدا این حمله دقیق و مستقیم بود.

  تلاش آمریکا برای رساندن گیرنده‌های اینترنت ماهواره‌ای به مخالفان جمهوری اسلامی

یحیی سریع ادامه داد: عملیات منحصر بفرد ما علیه اهداف متخاصم آمریکایی و انگلیسی در دریاهای سرخ و عرب، در چارچوب حق مشروع پاسخ به تجاوز علیه یمن و حق ما برای دفاع از یمن و ملت آن ادامه دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما بر ادامه عملیات دریایی خود علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی، تا پایان تجاوز به غزه و رفع محاصره تاکید می‌کنیم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که سازمان تجارت دریایی انگلیس بعد از ظهر امروز اعلام کرد: گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه امنیتی در خلیج عدن یمن دریافت کرده‌ایم.

  دولت آمریکا درخواست عراق برای دریافت یک میلیارد دلار از اموالش را رد کرد

در همین زمینه ،شرکت ردیابی نفتکش‌ها، تانکر ترکرز نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: «از ۱۲ روز پیش که کشتی تجسسی ایرانی بهشاد در جیبوتی پناه گرفت، حملات در خلیج عدن به شدت کاهش یافت.»

تانکر ترکرز اضافه کرده است: «در عوض، حوثی‌ها تلاش‌های خود را در دریای سرخ و باب المندب متمرکز می‌کنند، حتی اگر به معنای حمله به کشتی عازم ایران باشد.»

گفتنی است، ۱۲ حمله دریایی به کشتی‌های ایران طی سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۲۰ از سوی رژیم صهیونیستی انجام گرفته است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.