کد خبر : 4869
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 خرداد 1401 - 8:51

حمله به کلیسایی در مراسم عید پنجاهه نیجریه ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت

حمله به کلیسایی در مراسم عید پنجاهه نیجریه ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت
در جنوب غربی نیجریه حمله گروهی مسلح به مراسم عید پنجاهه در کلیسای سنت فرانسیس در شهر اوندو منجر به کشته شدن ده‌ها نفر شد. تعدادی از قربانیان نیز کودک هستند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری آلمان به نقل از یکی از ساکنان شهر اوندو در جنوب غربی نیجریه روز یک شنبه ۵ ژوئن مهاجمان ناشناس و مسلح وارد کلیسایی شدند که مردم در آن در حال برگزاری مراسم دعا و نیایش عید پنجاهه بودند. مهاجمان بدون هدفی مشخص شروع به تیراندازی کردند. رسانه‌های محلی همچنین از استفاده از مواد منفجره خبرداده‌اند.

آمار دقیقی از تعداد قربانیان این حمله منتشر نشده است. سایت “روزنامه مردم” از قول یک مقام دولتی استان محل حادثه تعداد کشته شدگان را ۲۸ نفر اعلام کرده است. پزشکان یک بیمارستان محلی اما به رسانه‌ “تریبون نیجریه” گفته‌اند ۵۰ نفر کشته شده‌اند.

  اعتراض مسلمانان نیجریه به دستگیری فعالان شیعه در جمهوری آذربایجان

سایت بی‌بی‌سی جهانی گفته مهاجمان مسلح یک کشیش و چند نفر از شرکت‌کنندگان در مراسم مذهبی را گروگان گرفته‌اند.  اما سخنگوی کلیسای کاتولیک نیجریه گفته که اسقف و کشیشان بدون هیچ آسیبی، نجات یافته‌اند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. در این حمله چندین تن نیز زخمی شدند. نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه شمار جان باختگان این حمله به علت شدت جراحات‌ افزایش یابد.

افراد مسلح ابتدا در داخل کلیسا وسیله انفجاری صوتی را منفجر کردند و زمانی که حاضران در کلیسا با شنیدن صدا، با وحشت از این محل خارج شدند، افراد مسلح به سمت آنان تیراندازی کردند. با توجه به این شکل عملیات، روشن می‌شود که مهاجمان به دنبال تلفات حداکثری در این حمله بوده اند.

  ۳۱کشته در اثر فشار جمعیت در یک کلیسا در نیجریه

این اولین بار است که حمله به کلیسا در جنوب نیجریه که اکثریت آن مسیحی هستند روی داده است.

نیجریه در غرب آفریقا قرار دارد و ۲۰۶ میلیون نفر جمعیت دارد. حدود نیمی از جمعیت نیجریه مسلمان و ۴۰ درصد مسیحی هستند. درگیری‌های مذهبی  میان مسلمانان و مسیحیان یکی از مشکلات عمده و دایمی در این کشور است.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.