کد خبر : 18067
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 فروردین 1403 - 15:10

حماس از بازداشت تیم دستگاه اطلاعاتی تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه خبر داد

حماس از بازداشت تیم دستگاه اطلاعاتی تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه خبر داد
منابع امنیتی حماس از طرح ماجد فرج رئیس دستگاه اطلاعاتی تشکیلات خودگردان با همکاری رژیم صهیونیستی و برخی طرف‌‌های عربی برای اداره غزه پرده برداشتند.

به گزارش کلینی نیوز، یک منبع آگاه اعلام کرد تیم امنیتی که جنبش حماس پس از همراهی کامیون‌های کمک‌رسانی هلال احمر مصر به غزه، اعضای آن را بازداشت کرد، بعد از نشست مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی با ماجد فرج، رئیس سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین در اوایل مارس گذشته در یکی از پایتخت های عربی تشکیل شده بود.

به گزارش الجزیره، این منبع تاکید کرد سرلشکر ماجد فرج به عنوان بخشی از  طرح زمینه سازی برای یافتن جایگزینی برای حماس پس از پایان تجاوزات رژیم صهیونیستی و با پوشش و حمایت برخی از کشورهای عربی مامور شد تا مدیریت تیم‌های اسکورت کامیون های کمک رسانی به غزه را  بر عهده بگیرد.

ماجد فرج در همین چارچوب، فهرستی از صدها نفر از ساکنان غزه را برای ایفای این نقش ارائه کرد تا هماهنگی لازم برای همراهی و توزیع کمکها میان آنها با یک کشور عربی مربوطه صورت گیرد و به همین منظور در گام نخست ۱۰ تیم متشکل از ۴ نفر برای همراهی ۱۰ کامیونی که از گذرگاه رفح وارد شده بودند ؛ تشکیل و هر تیم برای رساندن کمک به جمعیت هلال احمر غزه سوار یکی از کامیون ها شد.

  بلژیک مجوزهای کارخانه صادرات باروت به اسرائیل را به حالت تعلیق در آورد

این منبع افزود: مشکل غافلگیر کننده ای که طراحان انتظار آن را نداشتند، ایجاد هرج و مرج در روند توزیع و تجمع مردم برای دریافت کمکها بود که باعث شد اعضای این تیم امنیتی برای کنترل مردم به روی آنها سلاح بکشند و همین مساله باعث بازداشت و بازجویی از آنها توسط نیروهای امنیتی غزه شد و آنها به وابستگی خود به ماجد فرج و دستگاه اطلاعاتی اذعان کردند.

این منبع خاطرنشان کرد که جنبش حماس در نشستی در غزه، نیروهای ملی و اسلامی از جمله نمایندگان جنبش فتح را از جزئیات این اتفاق مطلع کرد که همگی پذیرفتند این موضوع را محکوم و از اقدامات انجام شده علیه آنها حمایت کنند.

  درخواست نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد برای برگزاری نشست فوری شورای امنیت

پیشتر نیز یک مقام امنیتی در وزارت کشور فلسطین در نوار غزه اعلام کرده بود سرلشکر ماجد فرج، رئیس سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین، یک طرح امنیتی سه مرحله ای را برای مدیریت اوضاع در نوار غزه شامل  امنیت غذایی تحت پوشش هلال احمر فلسطین، موضوع عشایر و قبایل و مرحله سوم مربوط به امنیت همه جانبه تدوین کرده است.

این منبع خاطر نشان کرد: در این طرح، ستاد هلال احمر در بیمارستان قدس به عنوان مقر نیروی امنیتی با حفاظت هوایی رژیم تعیین شد و ماجد فرج تیمی متشکل از افسران سازمان اطلاعات فلسطین شامل ناصر عدوی، سامی نسمان، شعبان الغراباوی و فایز  ابوالهنود را برای پیگیری اجرای این طرح مأمور کرد .

این منبع تاکید کرد اعضای این نیرو به نمایندگی از ماجد فرج، دو هفته قبل از حمله اخیر رژیم صهیونیستی به مجتمع پزشکی الشفاء به جمع آوری اطلاعات از این منطقه مبادرت کردند.

  بی‌طرفی یا منفعت‌طلبی چین در قبال جنگ غزه

از سوی دیگر جبهه داخلی در نوار غزه به نوبه خود اعلام کرد هدف این افراد ایجاد یک وضعیت سردرگمی و هرج و مرج در صفوف جبهه داخلی بوده است و این کار را بعد از توافق با دستگاه اطلاعات داخلی رژیم صهیوینستی« شین بت»  و ارتش این رژیم پس از دیدارهایی که میان بین دو طرف در یکی از پایتخت های عربی صورت گرفته بود؛ انجام دادند.

گفتنی است،  خبرگزاری وفا به نقل از یک منبع رسمی فلسطین اظهارات مسئولان وزارت امور داخلی حماس در خصوص ورود کمک ها به غزه را بی اساس خوانده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.