کد خبر : 2256
تاریخ انتشار : جمعه 2 تیر 1396 - 13:00

حضورکمرنگ مردم دراولین نمایشگاه قرانی دربخش فشافویه

حضورکمرنگ مردم دراولین نمایشگاه قرانی دربخش فشافویه
هم‌زمان با پايان كار نوزدهمين نمايشگاه بین‌المللی قرآن كريم در تهران، نمايشگاه قرآن در شهرحسن‌آباد برگزار شد.

به گزارش کلینی نیوز، نمایشگاه قرآن فشافویه در محل کتابخانه پیامبراعظم(ص) شهرحسن آباد افتتاح شد، نمایشگاهی که با حضور نماینده ولی فقیه در بخش فشافویه، بخشدار فشافویه، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری  در روزهای پایانی ضیافت بزرگ الهی گشایش یافت.

نمایشگاه قرآنی فشافویه در مکانی بسیار محدود و نامناسب برگزاری  چنین نمایشگاهی در کتابخانه پیامبر اعظم (ص) شهرحسن‌آباد درحالی برگزار ‌شد که غرفه داران استقبال مردم را کمرنگ ارزیابی می‌کنند.

نمایشگاه قرآن فشافویه از چهار روز پیش کار خود را آغاز کرده که دارای بیش از ۱۴ غرفه است، بخش مکتوب آن، شامل عرضه کتاب‌های قرآن، نهج‌البلاغه، نرم‌افزارهای دینی و غیره با حضور سیزده ناشر از تهران و ناشران بومی و مؤسسات قرآنی حضور دارند اما به دلایل مختلف ازجمله عدم اطلاع‌رسانی مناسب و محدود، استقبال شایسته‌ای از آن به عمل نیامد.

بر اساس اعلام قبلی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، از سازمان تبلیغات اسلامی با سه موسسه نرم‌افزاری خود در این نمایشگاه خبر داده بود، حضوری که در این نمایشگاه محقق نشد.بجای آن غرفه رایانه‌ای محدود که وسایل جانبی رایانه را به معرض فروش گذاشته بود.

از دیگر برنامه های جنبی نمایشگاه که اعلام شده بود:محفل انس باقرآن که بجای برگزاری درنمایشگاه، در مسجدحضرت ابولفضل (ع) شهر حسن آباد برگزار شد، و برنامه های  تجلیل و قدردانی از فعالان حوزه قرآنی که حائز مقام کشوری شده‌اند،نشست‌های مختلف تخصصی علمی با محور شاخص‌های مطرح نظام در حوزه قرآنی، نشست تخصصی و بخش مربوط به کودک و نوجوان ازجمله برنامه‌های است که برای علاقه‌مندان تدارک دیده‌شده بود،تا آخرین لحظه تنظیم این گزارش برگزار نشده است.

  دستگیری موادفروش حسن آباد فشافویه با نیم کیلو شیشه 

بیشتربخوانید:

نخستین نمایشگاه قرآن کریم در شهر حسن آباد افتتاح می‌شود.

توزیع بن کارت تخفیف ویژه نمایشگاه قرآن در نماز جمعه حسن‌آباد

نمایشگاه قرآنی در شهر حسن‌آباد نشان داد که اجرای برنامه‌های فرهنگی و به‌ویژه ترویج برنامه‌ها دینی و مذهبی نیازمند یک برنامه‌ریزی و تفکر فرهنگی است، شاخصه‌ای که به نظر می‌رسد در برنامه‌های اجراشده در این شهر تاکنون مورد عنایت قرار نگرفته است.

IMG 1954 IMG 1956

نمایشگاه‌های فرهنگی بدون حضور بازدیدکننده

یکی از غرفه داران با ابراز ناراحتی از استقبال کمرنگ مردم از نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار کلینی نیوز بیان داشت: این نمایشگاه از اطلاع‌رسانی لازم برخوردار نبوده و صرف برپایی آن بدون حضور شهروندان و بازدیدکنندگان بی‌معنی است.

به‌غیراز چند بنر کوچک که در خیابان‌های شهر حسن‌آباد نصب‌شده چیز قابل‌توجهی وجود ندارد و این امر سبب بی‌اطلاعی شهروندان بخش فشافویه از برپایی این نمایشگاه شده است.

برپایی نمایشگاه در محلی خارج از دسترس از شهروندان از دیگر مشکلات نمایشگاه قرآنی بود؛ حال‌آنکه در صورت برگزاری نمایشگاه درمصلی بزرگ شهرحسن‌آباد، قطعاً استقبال پرشوری از کتب قرآنی ارائه‌شده صورت می‌گرفت.

وی دایر شدن نمایشگاه در محلی خارج از دستزس عموم مردم را از عوامل اصلی عدم استقبال شهروندان دانست و اضافه کرد: نمایشگاه‌هایی که در خارج از شهر برپا می‌شود باید دارای امکاناتی نظیر ایاب و ذهاب رایگان باشد و باید مسئولان قبل از برگزاری نمایشگاه به فکر آن باشند چراکه این‌چنین نمایشگاهی کار فرهنگی است و باید هزینه ویژه‌ای را صرف کرد تا نتیجه گرفت.

  مشکلات شهر حسن آباد از دیدگاه یک وبلاگ نویس

IMG 1954

قبل از برگزاری نمایشگاه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری از توزیع بن تخفیف ۵۰درصدی  محصولات جهت خریداران محصولات قرآنی در نمایشگاه قرآن شهر حسن‌آباد خبرداده بود.

یکی از ناشران شرکت کننده در نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار کلینی نیوز با بیان اینکه میزان استقبال تا حدودی رضایتمند بوده، اظهار داشت: این استقبال بدلیل اولین تجربه شهرحسن آباد در برگزاری نمایشگاه قرانی است. امیدواریم در سال آینده شاهد حضور پررنگ مردم باشیم.

نظر یک شهروند

یکی از شهروندان حسن آباد نیز که در این نمایشگاه حضور یافته بود در گفتگو با خبرنگار کلینی نیوزگفت : این نمایشگاه در شأن مردمی که مذهبی هستند  و از بنیه فرهنگی قوی برخوردارند نبوده و انتظار می رود مسئولان به این امر توجه بیشتری کنند.

وی با بیان اینکه در نظر نگرفتن سرویس های رایگان برای جابجایی مردم به این نمایشگاه قرآن که بی شک در عطرآگین کردن فضای معنوی و قرآنی در این ایام مبارک می توانست تاثیرگذار باشد قابل تامل است.

  اتوبوس‌های شرکت واحد تهران به حسن آباد فشافویه رسید

حسینی کمبودها و نقایص این نمایشگاه را قابل قبول ندانست و یادآور شد: نمایشگاه قرآن نیز به مانند تمام برنامه های فرهنگی و دینی که در این مکان  برگزار می شود از ضعف برگزاری و بی برنامگی مدیران برخوردار بوده و همین امر کیفیت این برنامه ها را با مشکل همراه کرده است.

وی بیان اینکه مرکز شهر بویژه مناطقی  مهمی درشهر وجود دارد، جای مناسبی برای برپایی نمایشگاه قرآن بود که حتی نیاز به تبلیغات نیز ندارد، وی یکی از این مکان ها را مصلی بزرگ شهر حسن آباد  نام برد.

حسینی رفتار برخی غرفه ها و افراد تنها به دلیل کسب سود در این نمایشگاه حاضر شده اند و با فروش اجناس غیر مرتبط جلوه نامناسبی به نمایشگاه بخشیده اند.

وی یاد آور شد:بی شک اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب، برنامه ریزی مناسب، تعیین اهداف برگزاری به صورت کارشناسی و علمی، توجه به مولفه های فرهنگی و دینی در ابعاد گسترده، برای برگزاری نمایشگاههای تخصصی بویژه در حوزه های دینی و قرآنی بسیار اهمیت داشته و باید مورد توجه مسئولین  تبلیغی دینی قرار گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.