کد خبر : 6439
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 تیر 1401 - 17:05

حذف تیم ملی بسکتبال ایران از کاپ آسیا ۲۰۲۲بسکتبال توسط اردن

حذف تیم ملی بسکتبال ایران از کاپ آسیا ۲۰۲۲بسکتبال توسط اردن
تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین دیدار مرحله یک چهارم نهایی کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی مقابل اردن با نتیجه ۹۱-۷۶ شکست خورد.

به گزارش کلینی نیوز، در حالی که تیم ملی بسکتبال اردن تا سه ثانیه مانده به پایان بازی با نتیجه ۹۶ – ۹۴ از چین‌تایپه عقب بود، با پرتاب سه امتیازی «فردی ابراهیم» از وسط زمین با نتیجه ۹۶ – ۹۷ پیروز بازی شد تا حریف ایران در مرحله یک چهارم نهایی شود.

تیم ملی بسکتبال ایران که با سه پیروزی متوالی مقابل سوریه، قزاقستان، و ‌ژاپن به عنوان تیم‌ نخست گروه بدون نیاز به بازی در مرحله حذفی راهی دیدارهای یک چهارم نهایی شد، مقابل اردنی قرار گرفت که با برد در ثانیه‌های پایانی و‌ برتری نزدیک ۹۷ به ۹۶ مقابل چین تایپه در مرحله حذفی، حریف ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی شده بود.

  وزیر امور خارجه اردن: ظرفیت پذیرش پناهنده بیشتری را نداریم

در نخستین دیدار مرحله یک چهارم نهایی کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی شاگردان سعید ارمغانی در کوارتر نخست بازی ۱۸-۲۴ نتیجه را به اردن واگذار کردند. در کواتر دوم‌ دو تیم ۲۰-۲۰ به تساوی رسیدند تا در پایان نیمه نخست، اردن ۴۴ به ۳۸ به رختکن برود.

ایران که در این دیدار با ترکیب حامد حدادی، بهنام یخچالی، ارسلان کاظمی، محمد جمشیدی و سجاد مشایخی به زمین رفته بود، برای صعود به نیمه نهایی‌ در شروع نیمه دوم طوفانی ظاهر شد و کوارتر سوم ۲۹ به ۲۰ بسود ایران خاتمه یافت. اما در کوارتر چهارم، اردن نبض بازی را در اختیار گرفت و‌ با برتری ۲۷ به ۹ در پایان ۹۱ به ۷۶ از سد ایران گذشت. تیم اردن با برنده دیدار چین و لبنان روبرو خواهد شد.

  عربستان سعودی برای نخستین بار سفیر غیرمقیم امور فلسطین منصوب کرد

تیم اردن که مانع راهیابی تیم قدرتمند ایران به المپیک‌۲۰۱۲ لندن شد، با برتری ۸۸-۸۴ مقابل ایران در فینال قهرمانی آسیا ایران در سال ۲۰۱۱، از کسب چهارمین قهرمانی متوالی بسکتبال ایران در آسیا جلوگیری کرد.

این ‌سومین‌ شکست ایران مقابل اردن در کاپ آسیا محسوب می‌شود. دو‌ تیم پیش از این ۹ بار در این رقابتها به مصاف هم رفتند که سهم ایران ۷ برد و‌ اردن ۲ پیروزی بوده است. آخرین دیدار دو تیم ایران و‌ اردن در مرحله گروهی دوره قبلی کاپ آسیا با برتری ۸۳ بر ۷۱ ایران همراه بود.

با این شکست بسکتبال ایران از چهارمین راهیابی پیاپی به مرحله نیمه نهایی مسابقات کاپ ‌آسیا بازماند. در دیگر دیدارهای این مرحله طبق برنامه، لبنان با چین، استرالیا با ژاپن و کره جنوبی با نیوزیلند دیدار خواهند کرد.

  ملک عبدالله پادشاه اردن گرفتار بین دو گزینه سخت؛ حمایت از رژیم صهیونیستی یا حماس

 

تصاویری از لحظه پرتاب سه امتیازی معجزه آسای «ابراهیم» و خوشحالی بازیکنان تیم ملی اردن

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.