کد خبر : 11673
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 خرداد 1402 - 7:51

امیرحسین علمائی

جنجال بوسه در متروی دهلی

جنجال بوسه در متروی دهلی
ویدئو‌های زوج‌هایی که در قطار‌های هند یکدیگر را در آغوش می‌گیرند و می‌بوسند به‌تازگی در هند پر‌بازدید شده است

به گزارش کلینی نیوز، به‌نظر می‌رسد شبکه مترو دهلی، پایتخت هند، که نمادی از سفر شیک و تر‌و‌تمیز با هوای خنک داخل واگن‌هاست به مرکزی برای نمایش مهر‌ورزی زوج‌ها تبدیل شده است.

هفته پیش ویدئویی از زوج جوانی که در قطاری در این شهر همدیگر را می‌بوسند در شبکه‌های اجتماعی پر‌بازدید شد و جنجال به‌پا کرد.

این ویدئو، که در آن زنی بر پای مردی نشسته و او را می‌بوسد، باعث واکنش فوری شرکت راه‌آهن و مترو دهلی شد و از همه مسافران درخواست شد تا هر نوع «رفتار ناهنجار» را گزارش دهند.

شرکت مترو هم‌چنین وعده داده است که برای نظارت کامل و جلوگیری از بروز مجدد چنین رویداد‌هایی« ماموران ‌نظارتی خود را بیشتر کند».

  تخریب خانه‌های معترضان مسلمان در هند

انتشار این ویدئو و موج انتقادها از آن بحث‌ و جدل‌های تند و شدیدی در مورد نظارت اخلاقی پلیس و نمایش اعمال منافی اخلاق عمومی در کشور ایجاد کرد.

در سال ۲۰۱۸، در شهر کلکته، در شرق هند، مسافران خشمگین زوجی را که یکدیگر را در آغوش گرفته بودند کتک زدند. این حادثه باعث خشمی شدید در شبکه‌های اجتماعی شد و بسیاری افراد از شهروندان خواستند تا از نقش «پلیس اخلاقی» جوانان دست بردارند.

در سال ۲۰۱۹، ویدئویی از دوربین‌های مدار‌بسته ایستگاه مترو دهلی از زوجی که در «وضعیت نامناسبی» بودند سر از شبکه‌های پورنوگرافی درآورد.

در سال ۱۹۸۱، وقتی پرنس چارلز، ولیعهد وقت بریتانیا، از پشت صحنه تهیه فیلمی در هند بازدید کرد، پادمینی کولاپوری، هنر‌پیشه زن هند، با حلقه‌ای گل و بوسه‌ای بر گونهٔ پرنس چارلز به او خوش‌آمد گفت. این کار او باعث شد به «زنی که پرنس چارلز را بوسید» مشهور شود، هرچند سال‌ها بعد در مصاحبه‌ای گفت که «کار مهمی نبود.»

  خبر کذب رژیم صهیونیستی درباره وقوع یک انفجار در نزدیکی سفارت این کشور در هند

اما کار مهمی بود. در سال ۲۰۰۷ وقتی سوپر‌استار سینمای هالیوود، ریچارد گی‌یر، در مراسم آگاهی‌رسانی بیماری ایدز بوسه‌ای بر گونهٔ شیلپا شتی، بازیگر بالیوود زد به جریحه‌دار کردن فرهنگ هند متهم شد.

گی‌یر گفت که قصدش از این کار ارسال این پیام بوده است که بوسه خطری ندارد اما این اقدام برای شیلپا شتی به تشکیل پرونده‌ای به عنوان «رفتار توهین‌آمیز» در ملاء‌عام منجر شد.

وقتی شیلپا شتی سرانجام در سال ۲۰۲۲ توانست از اتهامات مطرح‌شده مبری شود، دادگاه به او گفت به نظر می‌رسد او «قربانی رفتار» گی‌یر شده است.

چندین دادگاه حکم داده‌اند که بوسیدن در مکان‌های عمومی عمل خلاف، ناپسند و مجرمانه محسوب نمی‌شود.

  لغو تعلیق فدراسیون فوتبال هند

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.