کد خبر : 16868
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 بهمن 1402 - 8:10

جام ملت های آسیا؛ باخت ایران مقابل قطر،درگیری شدید مهدی طارمی و قطری‌ها

جام ملت های آسیا؛ باخت ایران مقابل قطر،درگیری شدید مهدی طارمی و قطری‌ها
تیم ملی فوتبال ایران، روز چهارشنبه ۱۸ بهمن، در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا در ورزشگاه «الثمامه»، با نتیجه سه بر دو مقابل قطر شکست خورد و به فینال این مسابقات نرسید.

به گزارش کلینی نیوز، تیم ملی ایران بازی را با این ترکیب آغاز کرد: علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، سعید عزت‌اللهی، امید ابراهیمی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدی طارمی.

تیم ملی ایران با همان ترکیب بازی با ژاپن وارد زمین شد و فقط مهدی طارمی جانشین محمد محبی شده بود. در این بازی همچنین میلاد محمدی جایش را به احسان حاج‌صفی، کاپیتان اول ایران، داد. مهدی طارمی به دلیل اخراج در بازی مقابل سوریه، از بازی با ژاپن محروم بود.

قرار گرفتن دوباره سه هافبک دفاعی در ترکیب تیم ملی نشان می‌داد که سرمربی ایران پیروزی در نبردهای میانه میدان و در دست گرفتن مرکز زمین را اولویت برنامه‌هایش قرار داده است.

ایران خیلی زود به گل رسید. سردار آزمون در حالی که توپ ارسالی را از دست داده بود، پس از دفع ناقص توپ توسط مدافع قطر چرخید و با یک ضربه برگردان در دقیقه ۴ دروازه این تیم را باز کرد.

  قطر در بیانیه‌ای از اداره طالبان به عنوان دولت موقت جمهوری اسلامی افغانستان نام برد

مهاجم باشگاه آاس رم ایتالیا به این ترتیب تعداد گل‌های ملی‌اش را به ۵۱ رساند و با عبور از کریم باقری، دومین گلزن ایران پس از علی دایی (۱۰۷) شد.

ایران در ادامه دقایق ابتدایی نیمه اول هم تیم برتر میدان بود و مهدی طارمی و سامان قدوس موقعیت‌های مسلم گلزنی داشتند.

با این حال قطر بود که بر خلاف جریان بازی توانست گل بعدی را وارد دروازه حریف کند. ضربه جاسم عبدالسلام، بازیکن باشگاه العربی، پس از برخورد به مدافعان ایران تغییر جهت داد و وارد دروازه بیرانوند شد.

ایران در نیمه دوم زیاد برای زدن گل مساوی انتظار نکشید و به دنبال خطای هند بازیکنان قطر، علیرضا جهانبخش که در بازی با ژاپن پنالتی را گل کرده بود، در دقیقه ۵۱ بازی توپ را از روی نقطه پنالتی به گل تبدیل کرد.

  علت برچیده شدن شبانگاهی دیوارنگاره ولی عصر حاوی چهره زنان سرشناس

ایران در این نیمه نمایشی به مراتب بهتر از نیمه اول داشت، مهاجمان این تیم تا آستانه باز کردن دروازه قطر رفتند.

این قطر بود که بار دیگر دروازه حریف را باز کرد و معز علی در دقیقه ۸۲ در میانه دفاع ایران صاحب توپ شد و در حالی که رامین رضاییان آفساید را پر کرده بود، گل سوم تیمش را وارد دروازه ایران کرد.

ایران در این دقایق به بازی مستقیم روی آورد و رامین رضاییان هم جای خود را به شهریار مغانلو داد تا ایران با یک مهاجم بیشتر در آخرین دقایق، بازی کند.

ایران در دقیقه ۹۲ یک بازیکنش را نیز از دست داد. شجاع خلیل‌زاده ابتدا کارت زرد گرفت، اما داور پس از بازبینی ویدیویی تصمیم به اخراج مدافع ایران گرفت.

  دادستان کل ایران: در تجمع شیراز از دختران نوجوان سوء‌استفاده شد

قطر به این ترتیب روز شنبه در دیدار فینال به مصاف اردن خواهد رفت تا از عنوان قهرمانی‌اش در سال ۲۰۱۹ دفاع کند.

 

در پایان این مسابقه بازیکنان دو تیم با هم درگیر شدند.

ویدیو کامل دعوای بازیکنان ایرانی و قطر را ببینید. گفته شده است که پس از پایان بازی به دلیل بی احترامی به ایرانیان میان مهدی طارمی و تماشاگران قطری درگیری ایجاد شد و هیچ کسی قدرت کنترل مهدی طارمی عصبانی را نداشت!

احسان حاج صفی تنها بازیکنی بود که بعد حذف روی نیمکت نشست و به اتفاقات مسابقه فکر می‌کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.