کد خبر : 12440
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 تیر 1402 - 14:40

تکرار هتک حرمت قرآن کریم توسط شهروند عراقی ـ سوئدی با حمایت پلیس

تکرار هتک حرمت قرآن کریم توسط شهروند عراقی ـ سوئدی با حمایت پلیس
شهروند عراقی ـ سوئدی بار دیگر با حمایت پلیس سوئد دست به هتک حرمت قرآن کریم و اهانت به پرچم عراق زد.

به گزارش کلینی نیوز ، «سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی بار دیگر با حمایت پلیس سوئد دست به هتک حرمت قرآن کریم و اهانت به پرچم عراق زد.

بر اساس فیلم ها و تصاویر منتشرشده، «سلوان مومیکا» ظهر امروز (پنجشنبه۲۹ تیرماه) در اقدامی تحریک برانگیز با حمایت پلیس سوئد به یک نسخه از قرآن کریم اهانت کرد و پرچم عراق را آتش زد.

پلیس سوئد مدعی شد: این مجوز براساس درخواست رسمی برای آتش زدن کتب دینی صادر نشده بلکه براساس برپایی تجمع عمومی برای بیان نظر براساس حق قانونی آزادی تجمع صادر شده است.

سخنگوی پلیس ادعا کرد که این به معنای موافقت با آنچه در این تجمع رخ می‌دهند نیست.

  آتش‌سوزی گسترده در انبارهای موتور سیکلت و دوچرخه در مرکز کربلا مهار شد

بر اساس این گزارش، شمار زیادی از مسلمانان نیز خود را به محل اهانت به قرآن کریم رساندند و با شعار «لااله الا الله» به فرد موهن، پاسخ دادند.

سیلوان مومیکا پیش از این هم طی هفته های گذشته تحت حمایت مقامات و پلیس این کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن کریم را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند.

این اقدام شنیع با موج محکومیت گسترده‌ای روبرو شده است. فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که سازمان ملل هتک حرمت قرآن کریم را محکوم می‌کند. اتحادیه اروپا نیز با صدور بیانیه‌ای اهانت به مقدسات دینی را قاطعانه رد و تصریح کرد که سوزاندن قرآن کریم به هیچ وجه انعکاس‌دهنده نظرات اتحادیه اروپا نیست.

  دستگیری هزاران قاچاقی مواد مخدر در عراق

 

 

 سوزاندن کتاب‌های مقدس در سوئد همچنان خبرساز هستند. پس از “قرآن‌سوزی” در این کشور که حدود دو هفته پیش با بحث‌‌ها و انتقادهای زیادی همراه بود، حال نوبت به کتاب‌های مقدس مسیحیان و یهودیان رسیده است.

به گزارش بی بی سی، مردی که انتظار می‌رفت تورات و انجیل را در استکهلم، پایتخت سوئد بسوزاند، از این اقدام خودداری کرد.

  عراق به دنبال ایجاد زیرساخت لازم برای پذیرش زائران در زیارت‌های میلیونی

او به محلی در نزدیکی سفارت اسرائیل در استکهلم جایی که به او اجازه داده شده بود که تورات و انجیل را بسوزاند، رفت، اما گفت که هیچ کتاب مقدسی نبایدوزانده شود و سوزاندن یک نسخه از قرآن را در ماه گذشته در این شهر محکوم کرد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.