کد خبر : 14075
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1402 - 15:10

تکذیب گفتگوی مستقیم میان ایران و آمریکا در عمان

تکذیب گفتگوی مستقیم میان ایران و آمریکا در عمان
وزارت خارجه ایران گزارش‌ها درباره «مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا» در عمان را تکذیب کرد

به گزارش کلینی نیوز، روابط عمومی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای در واکنش به ادعای منتشر شده از سوی یک رسانه در مورد فرآیند مذاکرات رفع تحریم‌ها، اعلام کرد: «این نوع خبرسازی‌ها و بازی‌های رسانه‌ای که معمولا برای فضاسازی سیاسی صورت می‌پذیرد، فاقد اعتبار است».

این اظهارات پس از آنست که «امواج مدیا» به نقل از منابعی گزارش داده که رهبر جمهوری اسلامی به مذاکره‌ کنندگان هسته‌ای این کشور اجازه داده که «مذاکرات مستقیم با آمریکا» داشته باشند.

منابع بلندپایه ایرانی که هویت آنها اعلام نشده به این رسانه گفته‌اند علی باقری کنی، معاون وزیر خارجه ایران، آماده است تا طی هفته‌های آینده در عمان با برت مک‌گرک، هماهنگ‌کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا، دیدار کند.

پیش از این «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بازگشت به توافق را مشروط بر آمادگی طرف‌های غربی دانسته و گفته بود: «تبادل پیام‌ها با آمریکا ادامه دارد و طرح سلطان عمان هم‌ همچنان روی میز هست. اگر طرف‌های مقابل آماده باشند، ما برای بازگشت به برجام جدی هستیم تا در چارچوب ابتکار عمان همه طرف‌ها به تعهدات خود در برجام برگردند».

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.