کد خبر : 14241
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 11:42

تکذیب خبر درخواست کمک رهبر جبهه پنجشیر از رژیم صهیونیستی

تکذیب خبر درخواست کمک رهبر جبهه پنجشیر از رژیم صهیونیستی
روزنامه ماریف چاپ اسرائیل دو روز پیش گزارش داد که آقای مسعود در مصاحبه با این روزنامه گفته است که این جبهه در جنگ علیه طالبان از کمک هر کشوری از جمله اسرائیل استقبال می‌کند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از رسانه حکومتی بی بی سی، «جبهه مقاومت ملی افغانستان» ادعای روزنامه ماریف چاپ رژیم صهیونیستی اسرائیل را رد کرده که به نقل از احمد مسعود، رهبر این جبهه گزارش داده که «او حاضر به پذیرش کمک هر کشوری از جمله اسرائیل» برای جنگ علیه طالبان است.

جبهه پنجشیر امروز (چهارشنبه ۱۲ مهر)، پس از انتشار گزارشی مبنی بر اظهارات تازه احمد مسعود در خصوص درخواست کمک از رژیم صهیونیستی، گفته که «رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان با هیچ رسانه اسرائیلی صحبت اختصاصی نداشته و هیچ مطالبه کمک از آن کشور صورت هم نگرفته است.»

این جبهه تاکید کرده که شایعات در این باره کاملاً بی‌اساس و مغرضانه است.

گیدون کیتس، روزنامه‌نگار مستقل مقیم پاریس که برای رسانه‌های مختلف کار می‌کند، در گزارشی برای روزنامه ماریف اسراییلی نوشته که او با آقای مسعود در پاریس مصاحبه کرده است و در این مصاحبه رهبر «جبهه مقاومت ملی افغانستان» همچنین گفته که او حاضر است با اسرائیل در مورد یک «طرح صلح منطقه‌ای» کار کند.

  طالبان مجری و مسئول خبر طلوع نیوز را در داخل ساختمان تلویزیون بازداشت کرد

آقای گیدون از آقای مسعود نقل کرده که او گفته است: «ما از هر طرفی که بخواهد از ما حمایت کند، از جمله اسرائیل، به کمک نیاز داریم. من فکر می‌کنم همه ما باید با هم برای پیشرفت بشریت در مواجهه با تاریکی، تروریسم و جهل اقدام کنیم.»

جبهه مقاومت ملی جزییات بیشتری در مورد اینکه آیا چنین مصاحبه با آقای کیتس صورت گرفته یا نه ارائه نکرده است.

احمد مسعود در یک هفته گذشته مشغول سفر به فرانسه بوده و با مقامات مختلف این کشور و جامعه مسلمانان فرانسه دیدار کرده است.

احمد مسعود برای جلب حمایت‌های بیشتر از جنبش مقاومت علیه شبه‌نظامیان طالبان موسوم به «جبهه پنجشیر» که رهبری آن را برعهده دارد به تازگی به اروپا سفر کرده و در پاریس از کتاب خود به نام «آزادی ما» رونمایی کرده است.

  طالبان کودک ربوده‌شده در بلخ را پس از یک سال‌ونیم به پدرش سپرد

این کتاب جایزه ادبی مسجد بزرگ پاریس را به خود اختصاص داد که طی مراسمی با حضور احمد مسعود به وی اعطا شد.

هیچ دولتی در افغانستان تاکنون کشور اسرائیل به رسمیت نشناخته است و بحث برقراری ارتباط با این کشور از حساسیت زیادی برخوردار است.

در همین حال جبهه مقاومت ملی افغانستان از دیدار آقای مسعود و هیات همراهش با اعضای پارلمان اتحادیه اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه خبر داده است.

در اعلامیه این جبهه آمده که آقای مسعود «مورد استقبال گرم پارلمان اروپا، شهردار استراسبورگ و ساکنان شهر به شمول عده‌اى کثیرى از هموطنان قرار گرفت.»

احمدشاه مسعود، پدر احمد مسعود و فرمانده مشهور ضد طالبان نیز ۲۲ سال پیش به دعوت رئیس پارلمان اروپا به استراسبورگ سفر کرده بود و در مورد «گسترش تروریسم» از افغانستان تحت کنترل طالبان به دیگر نقاط جهان هشدار داده بود.

  بریتانیا در صدور ویزا اوکراینی‌ها را بر افغان‌ها اولویت داده است

اکنون آقای مسعود در استراسبورگ دوباره این هشدار پدر خود را تکرار کرده و گفته است: «امروز متاسفانه یک بار دیگر کشور ما به مرکز تروریزم و تهدید جدى به صلح و ثبات منطقه و جهان تبدیل شده أست. هرگونه تعامل بیرونى با طالبان باید مشروط به شناسایى درونى توسط مردم افغانستان از راه‌های قابل قبول باشد. هیچ‌گونه تعامل بیرونى نمی‌تواند به طالبان مشروعیت داخلى بدهد.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.