کد خبر : 6887
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مرداد 1401 - 8:37

تفتیش اقامتگاه رئیس جمهوری سابق آمریکا

تفتیش اقامتگاه رئیس جمهوری سابق آمریکا
رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که حمله اف‌بی‌آی به ویلای شخصی ترامپ بر اساس حکم دادگاه بوده است

به گزارش کلینی نیوز، دونالد ترامپ دوشنبه شب با صدور بیانیه‌ای، از «یورش ماموران اف‌بی‌آی»، پلیس فدرال آمریکا به اقامتگاه خود در فلوریدا خبر داد. برخی منابع می‌گویند این تحقیقات درباره نگهداری اسناد محرمانه کاخ سفید در اقامتگاه دونالد ترامپ است.

رئیس جمهورسابق آمریکا در بیانیه خود نوشت «گروه بزرگی از ماموران اف بی آی» به اقامتگاه او در مارالاگو «یورش» بردند. او همچنین نوشت «هرگز چنین چیزی برای رئیس‌جمهوری ایالات متحده، اتفاق نیفتاده است.»

کنگره آمریکا سرگرم تحقیق درباره نقش دونالد ترامپ در حمله به کنگره در شش ژانویه ۲۰۲۱ است. به نظر می‌رسد این حضور ماموران به آن تحقیقات ربط دارد.

image?id=4df92b06536f3f8082142c657b4b11860e99e51d

اقامتگاه رئیس جمهوری سابق آمریکا 

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت که یک منبع آشنا به این گونه اقدامات اف بی آی گفته، ماموران برای بررسی احتمال نگهداری اسناد کاخ سفید در زمان ریاست جمهوری ترامپ در اقامتگاه شخصی او در مارالاگو حضور یافته‌اند.

واشنگتن پست هم نوشت که حضور ماموران در اقامتگاه ترامپ بعد از آن است که کمیته نظارت مجلس نمایندگان ایالات متحده اعلام کرد که درباره اقدامات آقای ترامپ تحقیق می‌کند و همچنین از اداره آرشیو و سوابق ملی خواست که اطلاعات بیشتری در اختیار آن بگذارد.

در این بین برخی منابع از جمله روزنامه نیویورک‌تایمز نوشتند که بازرسی از اقامتگاه دونالد ترامپ دوشنبه صبح انجام گرفته بود و این در حالی است که در بیانیه دوشنبه شب، او مدعی شد ماموران پلیس فدرال همچنان آنجا هستند.

  دستگیری مظنون به قتل سریالی مسلمانان در نیومکزیکو

ترامپ در بیانیه خود گفت که ماموران، گاو صندوق خانه او را شکسته‌اند.

رئیس جمهوری پیشین آمریکا مدعی شد این اقدام در پی استفاده ابزاری دموکرات ها از سیستم قضایی برای ممانعات از نامزدی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است.

«آرشیو ملی»، سازمانی دولتی که حفظ اسناد ریاست جمهوری را به عهده دارد، در ماه فوریه از وزارت دادگستری خواست درباره این موضوع تحقیق کند که آقای ترامپ چگونه اسناد رسمی را مدیریت کرده است.

آرشیو ملی در آن زمان گفت که پانزده جعبه را از مار اِ لاگو بازپس گرفته، که برخی از آنها حاوی اسناد محرمانه بوده است.

روسای جمهور آمریکا براساس قانون موظف هستند کلیه نامه‌ها، اسناد کاری و ایمیل‌های خود را به «آرشیو ملی» منتقل کنند.

اما مقام‌ها می گویند که رئیس جمهور سابق به طور غیرقانونی خیلی از اسناد را پاره کرده است.

آرشیو ملی می‌گوید مجبور شده خیلی از این اسناد را دوباره با چسب بچسباند. آقای ترامپ در آن زمان این گزارش‌ها را «خبر جعلی» خوانده بود.

  به دنبال توافق بدون روسیه می‌رویم

دو ماه پیش اعلام شد که دادگستری آمریکا سرگرم تحقیقاتی درباره ترامپ است چون رئیس جمهوری پیشین برخی اسناد کاخ سفید در زمان حضور در قدرت را تحویل نداده و با خود به اقامتگاهش در فلوریدا برده است.

ترامپ پیشتر گفته بود روند بازگرداندن اسناد «عادی و معمول» است اما دادگستری آمریکا همچنان پیگیر این اسناد است.

خشم جمهوری‌خواهان از عملیات جست‌وجو در ویلای ترامپ

متحدان خشمگین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، خواستار توضیح پلیس فدرال این کشور به دلیل وارسی اقامتگاه شخصی آقای ترامپ در فلوریدا شده‌اند.

اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری آمریکا هنوز درباره این وارسی اظهارنظری نکرده‌اند.

دونالد ترامپ دوشنبه شب به وقت آمریکا از جست‌وجوی ویلای خود، «مارالاگو»، در فلوریدا خبر داد.

جمهوری خواهان می‌گویند این عملیات با انگیزه سیاسی انجام شده و چهره‌های ارشد این حزب می‌گویند دادستان کل کشور برای توضیح درباره این موضوع حاضر شود.

 

در حالی که بسیاری از دموکرات‌ها از این عملیات استقبال کرده‌اند، عده‌ای از آنها نیز خواستار ارائه اطلاعات بیشتر از سوی دادستان کل شده‌اند و عده‌ای دیگر نیز ابراز نگرانی کرده‌اند که این عملیات به محبوبیت انتخاباتی جمهوری‌خواهان و آقای ترامپ خواهد افزود.

  آمریکا: از ۲۰۲۱، یک میلیارد دلار در بازار رمزارز کلاهبرداری شده است

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته اولین بار خبر عملیات اف‌بی‌آی را از گزارش‌های علنی رسانه‌ها روی تلفن خود دیده است.

خانم پلوسی گفته است منتظر دریافت اطلاعات بیشتر درباره آن است که مقام‌های اف‌بی‌آی در اقامتگاه رئیس جمهوری سابق به دنبال چه چیز بوده‌اند. این مقام ارشد آمریکایی به برنامه خبری شبکه ان‌بی‌سی گفته است حکم بازرسی نیاز به توجیه دارد و این یعنی هیچ کس در آمریکا ورای قانون نیست. چه رئیس جمهور فعلی یا چه رئیس جمهوری سابق آمریکا.

روز سه‌شنبه آقای ترامپ در ای‌میلی به حامیان خود گفت او و دیگر جمهوری‌خواهان به دلیل نفوذ سیاسی‌شان و اینکه در نظرسنجی‌ها جلو افتاده‌اند هدف قرار گرفته‌اند.

آقای ترامپ نوشته است: «یک بار دیگر در تلاشند که من و حزب جمهوری‌خواه را متوقف کنند. بی‌قانونی و تعقیب سیاسی باید متوقف شود.»

ران دو سنتیس فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا که احتمال رقابت انتخاباتی‌اش با دونالد ترامپ وجود دارد در میان محافظه‌کارانی است که از عملیات اف‌بی‌آی ابراز نگرانی کرده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.