کد خبر : 2094
تاریخ انتشار : شنبه 15 تیر 1392 - 12:14

تردد خودروهای سنگین در جاده حسن آباد

تردد خودروهای سنگین در جاده حسن آباد
تردد خودروهای سنگین در جاده حسن آباد، معضل اساسی این شهر محسوب می شود و به عنوان تهدیدی چندین ساله برای جان مردم، همچنان به قوت خود باقی است.

572085 orig

کلینی نیوز-این جاده یک مسیر ترانزیت بین المللی است و همه وسایل نقلیه سبک و سنگین از آن تردد می کنند. به دلیل نبودن بودجه برای ساخت کمربندی، بیشتر ترددها از طریق بلوار اصلی شهر حسن آباد صورت می گیرد.

به نوشته خبرگزاری مهر، روزانه تعداد زیادی خودروی سنگین از جاده اصلی حسن آباد عبور می کنند که علاوه بر بار ترافیکی بالا در این منطقه، موجب شده تا تردد این خودروها خطری برای جان مردم به حساب بیاید.

نبود کمربندی زمینه ساز اتفاقات ناگوار

نبود کمربندی در این شهر به طور حتم زمینه ای برای وقوع اتفاقات ناگوار همچون تصادف است؛ متأسفانه این خودورهای سنگین که به دلیل نبود کمربندی از داخل شهر تردد می ‌کنند، در بسیاری از مواقع خسارات زیادی را به مردم وارد کرده و موجب نگرانی اهالی این شهر شده است.

با توجه به پیگیری های مسئولان این منطقه در خصوص ساخت کمربندی، هنوز این معضل بزرگ برطرف نشده است.

چندی پیش نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، در سخنانی ساخت کمربندی شهر حسن آباد را ضروری دانست.

لاله افتخاری در مراسم افتتاح نخستین سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض آزاده راه تهران – قم اعلام کرده بود، جاده قدیم تهران-قم یکی از شریان های اصلی کشور است و روزانه ۱۳ هزار خودروی سبک و سنگین از شهر حسن آباد که در این مسیر  قرار دارد، عبور می کند و این امر مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

وی از وزیر راه و شهرسازی خواست تا در رابطه با کمربندی و راه های شهرستان های استان تهران به خصوص شهر حسن آباد نگاه ویژه ای داشته باشد و اعتباراتی را برای آنها اختصاص دهد، اما هنوز از تخصیص این اعتبار خبری نیست.

این معضل بارها توسط امام جمعه شهر حسن آباد نیز در خطبه های نماز جمعه منعکس شده و وی خواهان رسیدگی برای رفع آن شده است.

امام جمعه حسن آباد در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهر حسن آباد دارای مشکلات عدیده ای است که یکی از این مشکلات نبود جاده کمربندی در اطراف شهر است.

  درخشش ووشوکاران فشافویه

حجت الاسلام رحیم علی بخشی نهاوندی افزود: آن طور که مسئولان نقل می کنند، قریب به ۱۳ هزار وسیله نقلیه از جاده حسن آباد به شهرری و تهران تردد می کنند.

تردد وسایل نقلیه سنگین مشکلات زیادی برای مردم پدید آورده است

572082 origوی یادآور شد: تردد وسایل نقلیه سنگین در این جاده مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است، به طوری که در طول سال عده ای از عابران جان خود را  دست می دهند.

امام جمعه حسن آباد ادامه داد: در حال حاضر برای بیشتر شهرهای کشور جاده کمربندی احداث شده است در حالیکه شهر حسن آباد از نظر حجم ترافیک با آنها قابل مقایسه نیست.

پیگیری های کتبی و شفاهی به جایی نرسیده است

وی بیان کرد: تا کنون بارها به صورت پیگیری های کتبی و شفاهی این مشکل را به اداره کل راه و شهرسازی، استانداری تهران و وزارت راه ارجاع داده ایم ولی متأسفانه تا کنون اقدام مناسبی برای رفع آن صورت نگرفته است.

نهاوندی ادامه داد: مردم این منطقه توقع دارند که مسئولان مربوطه برای رفع این معضل اقدام کنند تا انشاالله یک جاده متناسب با عبور این همه وسیله نقلیه در منطقه ساخته شود.

احداث جاده کمربندی از مطالبات به حق مردم حسن آباد است

وی یادآور شد: امید است مسئولان هر چه زودتر با احداث جاده کمربندی، مردم شهیدپرور و ولایتمدار این منطقه را خوشحال کرده و به یکی از مطالبات به حق آنان جامه عمل بپوشانند.

بخشدار فشافویه نیز اظهار داشت: حدود هفت سال پیش شورای شهر و فرمانداری شهرستان ری در راستای احداث جاده کمربندی نامه ای برای ریاست جمهوری تنظیم می کنند و ایشان نیز برای رفع این مشکل، درخواست مذکور را به وزارت راه و شهرسازی ارجاع می دهند.

کریم رئوف در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ساخت این جاده کمربندی مصوبه ندارد و در راستای پیگیری های مردمی و همچنین لاله افتخاری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی است.

  راه یافتگان چهارمین دوره شورای اسلامی شهر حسن آباد فشافویه

تردد ماشین های سنگین و فوق سنگین معضل چندین ساله حسن آباد است

وی بیان کرد: داشتن کمربندی از آرزوهای دیرینه مردم این منطقه است؛ به نظر نمی رسد در هیچ یک از شهرستان های استان تهران ماشین های سنگین و فوق سنگین از داخل شهر و بلوار اصلی تردد کنند اما این معضل چندین سال است که گریبانگیر این منطقه شده است.

این مسئول ادامه داد: این جاده یک محور ترانزیتی است که جنوب به شمال کشور را به هم متصل می کند؛ ماشین های سنگین و فوق سنگین از ۱۷ استان کشور از این جاده عبور می کنند.

پیگیری هفت ساله برای تأمین بودجه نتیجه نداشته است

699039 origوی یادآور شد: طول این کمربندی حدود ۱۵ کیلومتر است که ظاهرا مطالعه و نقشه برداری آن آماده شده ولی به تخصیص اعتبار نیاز دارد و دلیل اصلی عدم احداث آن نیز تأمین نبودن بودجه است؛ به همین منظور حدود هفت سال است که مسئولان در حال پیگیری هستند اما این پیگری ها تا به حال نتیجه نداشته است.

احداث جاده کمربندی در حسن آباد نیازمند منابع ملی است

رئوف ادامه داد: این کمربندی به منابع ملی نیاز دارد زیرا این ماشین ها از استان های دیگر وارد حسن آباد شده و بارهای خود را در تهران تخلیه می کنند.

وی عنوان کرد: در بازدیدی که توسط فرماندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از این جاده صورت گرفت، هر دو برای این کار نظر مساعد داشتند.

بخشدار فشافویه افزود: در این منطقه مدرسه و دانشگاه وجود دارد و تردد دانش آموزان، دانشجویان و اهالی شهر با مشکل مواجه شده است؛ در حال حاضر که زندان نیز به این منطقه اضافه  شده، تردد بیشتر و به تبع مشکلات فراوان تری را نصیب منطقه کرده است.

تردد دانش آموزان و دانشجویان از این جاده خطرناک خانواده ها را نگران کرده است

وی گفت: تردد از این جاده تا به حال تلفات جانی و مالی زیادی داشته و این تصادفات بارها منجر به جرح و فوت شده است. خانواده ها نگران فرزندان دانش آموز و دانشجوی خود هستند که باید به ناچار از این بلوار تردد کنند.

  جای خالی کلینی شناسی در پژوهش ها

وی ادامه داد: علیرغم تأکیدات نمایندگان مجلس بر ساخت این کمربندی، تا کنون اقدامی صورت نگرفته است.

بخشدار فشافویه بیان کرد: اگر این جاده کمربندی احداث شود، یکی از آرزوهای دیرینه مردم بخش فشافویه محقق شده است.

اجرای طرح کمربندی حسن آباد با توجه به شرایط ترافیکی ضروری است

رئیس اداره راه و ترابری شهرستان ری نیز در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: اجرای طرح کمربندی حسن آباد ابا توجه به شرایط ترافیکی منطقه ضروری است اما این پروژه نیز منابع اعتباری مناسب می خواهد و پیگیری آن در دستور کار قرار گرفته است.

با اینکه استان تهران به عنوان پایتخت کشور محسوب می شود اما شهرستان های آن از مشکلات زیادی در رنج هستند.

نبود جاده کمربندی در یک منطقه و تردد ماشین های سنگین که با جان مردم سروکار دارد، معضلی است که از چشم هیچ مسئولی پنهان نمی ماند؛ اما اینکه چرا بعد از هفت سال، پیگیری برای ساخت این جاده که از مطالبات اساسی مردم است نتیجه نداشته است، جای تأمل دارد.

همانطور که مسئولان این منطقه بارها اعلام کرده اند، تردد این همه خودرو از جاده اصلی شهر حسن آباد تلفات جانی و مالی را در پی داشته و خواهد داشت.

لزوم جدیت، توجه بیشتر و تلاش مستمر برای تأمین بودجه این طرح از ضروریاتی است که باید اداره کل راه و شهرسازی استان تهران آن را در اولویت اقدامات و فعالیت های خود قرار دهد.

امید است خطراتی که هر لحظه از بناگوش مردم این منطقه عبور می کنند، با پیگری های بیشتر مسئولان مربوطه مرتفع شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.