کد خبر : 1653
تاریخ انتشار : شنبه 15 تیر 1392 - 17:43

تجمع اعتراضی برای بلاتکلیفی تملک سلمان آباد فشافویه

تجمع اعتراضی برای بلاتکلیفی تملک سلمان آباد فشافویه
نمایندگان مردم معترض روستای "سلمان آباد" بیان داشتند: مدیران فرودگاه امام(ره) باید با توجه به تعلل چند ساله در تعهدات خود به مردم "سلمان آباد" و مسئولان فشافویه و حسن آباد و شهرستان ری، اقدامات لازم را برای تعیین تکلیف طرح تملک زمینها و واحدهای مسکونی این روستا در بخش فشافویه انجام دهند.

img03112992به گزارش کلینی نیوز، روزهای پایانی هفته دوم تیرماه ۱۳۹۲ – در صبح روز پنج شنبه هفته گذشته- جمعی از اهالی روستای «سلمان آباد« بخش فشافویه در اعتراض به  بلاتکلیفی طرح تملک این روستا که در طرح توسعه فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) قرار گرفته در محل بخشداری فشافویه تجمع کردند تا اعلام کنند که وعده ۸ ساله دولت احمدی نژاد به دست دولت یازدهم و کلید تدبیر حجت الاسلام دکتر روحانی رسید.

raoofدر پی این تجمع، کریم رئوف بخشدار فشافویه با دعوت معترضان روستای سلمان آباد به سالن جلسات بخشداری و در نشستی ضمن توجیه آنان، به توجیه معترضان پرداخته و قول پیگیری جدی مشکل آنان را داد.

نمایندگان تجمع کنندگان سلمان آباد در حضور بخشدار فشافویه گفتند: فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) در حوزه سرزمینی ری است و با توجه به تردد مسافران خارجی در این فرودگاه، تابلو و نماد کشور معرفی می شود و همه باید برای رسیدن به وضعیت ایده آل و مطلوب در این فرودگاه با توجه به استانداردهای جهانی تلاش کنند.

  خبرنگار باید به اصول قانونی و اخلاقی پایبند باشد

آنها افزودند: اما نکته مهم اینجاست که ارتقای فرودگاه امام(ره) از لحاظ وسعت و استانداردهای بین المللی، نباید به قیمت پایمال شدن حقوق مردم تمام شده و حقوق مسلمی مانند اهدای زمین معوض یا پرداخت ارزش ریالی زمینهای تملک شده، داشتن فضای آموزشی مطلوب روستاییان و شهرهای مجاور این فرودگاه بین المللی و… نادیده گرفته شود.

نمایندگان مردم معترض روستای “سلمان آباد” بیان داشتند: مدیران فرودگاه امام(ره) باید با توجه به تعلل چند ساله در تعهدات خود به مردم “سلمان آباد” و مسئولان فشافویه و حسن آباد و شهرستان ری، اقدامات لازم را برای تعیین تکلیف طرح تملک زمینها و واحدهای مسکونی این روستا در بخش فشافویه انجام دهند.
آنها ادامه دادند: جالب اینجاست که طی چهار سال گذشته، جلسات بسیاری برای رفع این مشکل تشکیل شده و هر بار نیز مسئولان فرودگاه امام(ره) آمادگی خود را برای هر گونه همکاری اعلام کرده اند ولی این آمادگی ها تاکنون تنها در حد سخنی بیش نبوده و در این میان، تعلل و دادن وعده های بی عمل مدیران فرودگاه امام خمینی(ره)، نقش پر رنگتری بر افکار عمومی خواهد نشاند.
به هرحال، با توجه به روزهای پایانی دولت دهم امید می رود که رئیس جمهور آینده بتواند قفل “عدالت واقعی و رسیدگی سریع به مشکلات” را در روستای “سلمان آباد” به نفع مردم باز کند.

  بیش از 17 میلیارد ریال به روستاهای فاقد دهیاری بخش فشافویه تخصیص یافته است

گفتنی است،روستای “سلمان آباد”  از توابع همین بخش، در ۵۰۰ متری جنوب شرقی

و در کنار اتوبان تهران – قم و روبروی شهر حسن آباد قرار دارد و به دلیل  قرار گرفتن در حریم فرودگاه امام(ره) ، اکثر منازل مسکونی آن از اهالی خریداری شده و این روستا هم اکنون تقریبا خالی از سکنه است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.