کد خبر : 2127
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آبان 1397 - 23:40

بیش از ۱۷ میلیارد ریال به روستاهای فاقد دهیاری بخش فشافویه تخصیص یافته است

بیش از ۱۷ میلیارد ریال به روستاهای فاقد دهیاری بخش فشافویه تخصیص یافته است
هدایت الله جمالی پور عصر دوشنبه در مراسم افتتاح طرح هدف توسعه اقتصادی در روستای قلعه محمد علی خان حسن آباد فشافویه اظهار داشت: 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از این اعتبارات برای توسعه روستای 'قلعه محمد علی خان' اختصاص یافته است.

 

به گزارش کلینی نیوز، جمالی پور با بیان اینکه دولت تدبیر و امید اهتمام ویژه ای بر توسعه روستاها دارد، اظهار داشت: دولت از تمام ظرفیت های اعتبارات ارزش افزوده، کمک های خیرین و سازمان های مردم نهاد برای توسعه روستاها استفاده می کند.
وی ادامه داد: امروز خالی شدن روستاها از جمعیت و به دنبال آن افزایش حاشیه نشینی در اطراف شهرهای بزرگ یکی از بزرگترین تهدیدات کشور محسوب می شود که باید در این زمینه چاره جویی شود.
معاون استاندار تهران توسعه روستای ‘قلعه محمد علی خان’ حسن آباد فشافویه با کمک خیرین و گروه های مردم نهاد را یک الگوی مناسب برای سایر روستاهای کشور عنوان کرد و افزود: توسعه روستاها باید بر اساس ظرفیت های منطقه و مشارکت ساکنان آن انجام شود.
وی یادآور شد: توسعه پایدار و ایجاد اشتغال در روستاها می تواند در مهاجرت معکوس مردم از شهرها به روستاها بسیار مفید باشد.
به گزارش ایرنا، برنامه توسعه روستای ‘قلعه محمد علی خان’ حسن آباد به همکاری ۱۴۰ موسسه خیریه و موسسات مردم نهاد در قالب گروه تخصصی ‘توسعه روستایی’ انجام می شود، این گروه تخصصی ۱۲ سال است که در توسعه روستاهای سراسر کشور تلاش می کند.
گروه تخصصی ‘توسعه روستایی’ در صدد است با نگاهی جدید مشارکت حداکثری مردم روستای قلعه محمد علی خان در حوزه های مختلف بالا ببرد و همچنین در اجرای برنامه توسعه ای خود از فعالان بخش دولتی، دانشگاهی، رسانه های موسسات خیریه نیز استفاده نماید.
هدف اصلی این گروه ایجاد نظام اقتصادی پویا و سودآور، اشتغال و معیشت پایدار براساس استعدادهای منطقه و با حفظ محیط زیست است تا بدین وسیله ضمن حفظ زیست بوم منطقه سرمایه اجتماعی خوبی در روستاها ایجاد نماید.
روستای قلعه محمد علی خان حسن آباد فشافویه با ۱۰۰ نفر جمعیت ثابت در قالب ۲۲ خانوار ساکن و ۵۰ خانوار غیر ساکن در ۶۰ کیلومتری جاده قدیم قم واقع شده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.