کد خبر : 13367
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 - 9:35

بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سارایوو برگزارشد

بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سارایوو برگزارشد
بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم سارایوو با نمایش فیلم مستند آینده را ببوس به کارگردانی نیناد چیچن شاین افتتاح شد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ در بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سارایوو که از ۲۰ تا ۲۷ مرداد برگزار می‌شود، ۲۲۰ فیلم از سراسر جهان ارائه شده و در مجموع ۴۹ فیلم در چهار بخش فیلم‌های بلند، مستند، فیلم کوتاه و فیلم دانشجویی با هدف کشف استعداد‌های جدید برای دریافت جایزه قلب سارایوو به رقابت می‌پردازند.

در این رویداد فرهنگی ، از لین رمزی کارگردان، فیلم نامه نویس و تهیه کننده اسکاتلندی و چارلی کافمن فیلم‌نامه نویس و کارگردان امریکایی به پاس خدماتی که به هنر فیلم سازی کرده‌اند، با اهدای جایزه افتخاری قلب سارایوو تجلیل خواهد شد.

در این جشنواره فیلم‌هایی از آلبانی، ارمنستان، آذربایجان، اسلوونی، بلغارستان، کرواسی، قبرس، یونان، گرجستان، مجارستان، مولداوی، مونته نگرو، مقدونیه، رومانی، صربستان، ترکیه و بوسنی به چشم می‌خورد.

این رویداد فرهنگی علاوه بر نمایش فیلم، برنامه‌های جانبی متنوعی نیز دارد نشست و گفتگو با کارگردانان مطرح جهانی، کارگاه‌های آموزشی، ملاقات با بازیگران از جمله این برنامه‌ها است.

هیات داوران جشنواره سارایوو به ریاست «میا واسیکوفسکا» بازیگر استرالیایی امسال، جایزه ویژه هیئت داوران را نیز به مستند «باغ پری» ساخته «گرگو سوموگیواری» اعطا کرد که روایت دوستی نامحتمل یک نوجوان ۱۹ ساله و یک مرد بی خانمان ۶۰ ساله را دنبال می‌کند.

سال گذشته فیلم سینمایی «جای امن» ساخته «ژوزاج لروتیک» از کرواسی جایزه بهترین فیلم جشنواره سارایووو را از آن خود کرده بود.

جشنواره بین‌المللی فیلم سارایوو یکی از مهمترین رویداد‌های نمایشی در منطقه جنوب شرق اروپا بوده و جایگاه ویژه‌ای را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

 اولین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سارایوو در سال ۱۹۹۵ هنگام محاصره این شهر آغاز به کار کرده و هر ساله بیش از ۳۰۰ کارگردان، فیلم نامه نویس، تهیه کننده، بازیگر و دیگر دست اندرکاران صنعت سینما را میزبانی می‌کند.

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.