کد خبر : 11460
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 - 16:50

بیانیه مشترک نشست چهارجانبه مسکو پیرامون سوریه

بیانیه مشترک نشست چهارجانبه مسکو پیرامون سوریه
وزرای امور خارجه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه در پایان نشست چهارجانبه خود پیرامون سوریه در مسکو، بیانیه مشترکی را صادر کردند.

به گزارش  کلینی نیوز، در این بیانیه آمده است: با نظر به قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل و بیانیه های رسمی در روند آستانه، شرکت کنندگان بر تعهد خود نسبت به تمامیت ارضی سوریه، عدم دخالت در امور داخلی و مبارزه با تمام اشکال تروریسم، تجزیه طلبی و افراط گرایی در این کشور تاکید کردند.

بنا به گزارش  خبرگزاری ایرنا، در این بیانیه  همچنین بر اهمیت افزایش کمک‌های بین‌المللی به سوریه، از جمله با هدف تسهیل بازگشت داوطلبانه، امن و عزتمندانه سوری‌ها به سرزمین خود و بازسازی پساجنگ تأکید شد.

این بیانیه می افزاید: شرکت کنندگان همچنین توافق کردند معاونین وزرای خارجه وظیفه طراحی نقشه راهی برای پیشبرد روابط میان ترکیه و سوریه با هماهنگی وزارتخانه های دفاع و روسای اطلاعاتی چهار کشور را بر عهده بگیرند.

  طرح پلیس فتا ایران برای برخورد با «جرایم اخلاقی در فضای مجازی»

مقامات چهار کشور ضمن استقبال از برگزاری نشست های وزرای دفاع و رؤسای سرویس های اطلاعاتی چهار کشور در مسکو، تصمیمات آن را در راستای امنیت و ثبات جمهوری عربی سوریه ارزیابی کردند.

طبق بیانیه صادره، وزیران در این دیدار فضای مثبت و سازنده ای را در تبادل نظر داشتند و توافق کردند که در دوره آتی تماس ها و گفت وگوهای فنی در سطح بالا در این قالب چهارجانبه ادامه یابد.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.