کد خبر : 17615
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 اسفند 1402 - 8:31

بمباران پناهگاه‌ تروریست‌ها در خاک افغانستان

بمباران پناهگاه‌ تروریست‌ها در خاک افغانستان
افغانستان گفته است که در نتیجه حملات هوایی پاکستان به ولایت پکتیکا و خوست در نزدیک مرز دو کشور دست کم «هشت نفر» از جمله پنج زن و دو کودک کشته شده‌اند.

به گزارش کلینی نیوز، پاکستان روز دوشنبه تایید کرد که ارتش این کشور حملات هوایی را در داخل خاک افغانستان انجام داده است؛ عملیاتی که برای مجازات «تروریست‌هایی» طراحی شد که مسئول کشتن صدها غیرنظامی و نیروهای امنیتی در پاکستان بودند.

این اقدام نظامی برون‌مرزی پاکستان ظاهرا در تلافی حمله روز شنبه شبه‌نظامیان به یک پایگاه نظامی در منطقه مرزی ناآرام وزیرستان شمالی انجام شد که طی آن هفت سرباز پاکستانی، از جمله دو افسر، کشته شدند.

بنا بر اعلام وزارت امور خارجه پاکستان، این عملیات ضدتروریستی برای هدف قرار‌دادن رهبران تحت تعقیب وابسته به «تحریک طالبان پاکستان»، که یک گروه تروریستی شناخته شده بین‌المللی مستقر در داخل افغانستان است، انجام شد.

  معاون حزب تحریک انصاف پاکستان دستگیر شد

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است که هدف اصلی این «عملیات» افراد وابسته به گروه حافظ‌گل بهادر بوده است که در همکاری با تحریک طالبان پاکستان «مسئول حملات متعدد تروریستی در داخل پاکستان و کشته شدن صدها غیرنظامی و مقامات امنیتی» بوده‌اند. در این بیانیه به آخرین حمله در یک پست امنیتی در وزیرستان شمالی اشاره شده که در نتیجه آن هفت سرباز پاکستانی کشته شدند.

وزارت دفاع افغانستان  اما گفته است که در پاسخ به این «اقدام تجاوزکارانه» پاکستان، نیروهای سرحدی آن‌ها مراکز نظامی پاکستان در امتداد مرز را با «سلاح‌های سنگین» هدف قرار داده‌اند.

در این بیانیه آمده که پاکستان همچنین از طالبان در افغانستان خواسته است که به اعضای تحریک طالبان پاکستانی پناهگاه امن ندهند و رهبری آن را به پاکستان تحویل بدهند.

  طالبان: رهبر جیش محمد در افغانستان نیست

مقام‌های افغانستان این موضوع را بارها رد کرده‌اند و گفته‌اند پاکستان بار ملامتی و مشکلات امنیتی خود را به گردن افغانستان می‌اندازد.

امارت اسلامی افغانستان، عملیات نظامی پاکستان در ولایات مرزی جنوب شرقی پکتیکا و خوست را محکوم کرده و مدعی شده که این حملات به کشته شدن هشت غیرنظامی، که بیشتر آنان زنان و کودکان هستند، منجر شده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی گفت: «امارت اسلامی افغانستان به شدت این حملات را محکوم می‌کند و این اقدام بی‌ملاحظه را نقض خاک افغانستان می‌داند.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.