کد خبر : 3100
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 18:30

برگزاری اولین دادگاه مهرشاد سهیلی ;جوان‌ترین فرمانده فرهنگی کشور;در شعبه ویژه اطفال

برگزاری اولین دادگاه مهرشاد سهیلی ;جوان‌ترین فرمانده فرهنگی کشور;در شعبه ویژه اطفال
وکیل مدافع مهرشاد سهیلی جوان‌ترین فرمانده فرهنگی کشور می‌گوید: یک جلسه دادگاه برای رسیدگی به اتهامات «تحصیل مال نامشروع» و «غصب عنوان» و «جعل سند» موکلش در شعبه ویژه اطفال برگزار شده است.

به گزارش کلینی نیوز، عبدالصمد خرمشاهی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: دادگاه مهرشاد سهیلی روز ۲۰ فروردین در شعبه ۱۱۰ دادگاه کیفری دو استان قم برگزار شد و از آنجا که موکلم زیر ۱۸ سال است دادگاهش در شعبه ۱۱۰ دادگاه کیفری قم که ویژه اطفال هم است برگزار شد. موکلم اتهامات را تکذیب کرد و گفت که اقداماتش همواره خیر و در جهت کمک به فقرا بوده است.

وی ادامه داد: عناوین اتهامی موکلم «تحصیل مال نامشروع» و «غصب عنوان» و «جعل سند» بوده است. در دفاع از موکلم گفتم که هرگز و در هیچ جا عنوانی برای خود قائل نشده و اگر دیگران او را با عناوینی مانند فرمانده یاد کردند مشمول غصب عنوان نمی شود.

خرمشاهی گفت: ایرادات شکلی و ماهوی پرونده را در دفاع از موکلم عنوان کردم و با اعلام ختم رسیدگی، رای پرونده طی روزهای آتی صادر خواهد شد.

ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضاییه ۱۹ بهمن سال گذشته در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره بازداشت مهرشاد سهیلی و اینکه اتهامات او چیست؟ گفت: این شخص هنوز تحت تعقیب دادسرای عمومی و انقلاب قم است و با اعطای نیابت قضایی نسبت به دستگیری او اقدام شد و اتهامات متعددی متوجه این شخص است و با صدورقرار تامین بدلیل عجز از تودیع وثیقه در بازداشت است و چند نفر هم بعنوان مطنون و مطلع دعوت شدند ولی به غیر این شخص هنوز کسی بازداشت نیست.

  کلاس‌های مجازی دختران افغان در دانشگاه تهران

«مهرشاد سهیلی» کیست و چگونه خبرساز شد؟

در سال‌های اخیر، شماری از رسانه‌ در ایران از مهرشاد سهیلی به عنوان ”جوان‌ترین فرمانده کشور” و ”جوان‌ترین فرمانده فرهنگی کشور” یاد کردند.

در این گزارش‌ها، اغلب تصاویری از دیدار او با برخی از مقام‌های نظامی، روحانیون شناخته‌شده و مراجع تقلید منتشر شده است که از جمله آنها می‌توان به دیدار با محمدتقی مصباح یزدی، حسین نوری همدانی و محسن قرائتی اشاره کرد.

او پیشتر، مدتی فرمانده ”قرارگاه جهادی حضرت مهدی” وابسته به سپاه پاسداران بود. در سال‌های اخیر، شمار زیادی از این نوع گروه‌ها توسط سپاه پاسداران با هدف‌های گوناگون در استان‌های مختلف راه‌اندازی شده است.

  ایران و آمریکا یکدیگر را مسئول توقف مذاکرات هسته‌ای خواندند

سهیلی پیشتر ادعا کرده بود که ”قرارگاه حضرت مهدی” از سال ۱۳۹۸ با رویکرد کمک به محرومان در ۳۱ استان فعالیت می‌کند و یک هزار و ۵۰۰ نیرو در این قرارگاه مشغول به کار هستند.

گردش حساب‌های میلیاردی یک نوجوان ۱۷ ساله

مهرشاد سهیلی در برخی گزارش‌ها به فساد مالی، انتشار اخبار نادرست، رانت‌خواری و بزرگنمایی درباره فعالیت‌هایش متهم شده است.

به تازگی، روزنامه فرهیختگان در شماره روز ۲۲ دی ماه خود در گزارشی مفصل به شرح فعالیت‌های سهیلی پرداخته و با او مصاحبه کرده بود.

او گفته که برای انجام کارهای این قرارگاه و به خاطر ”ترددهای زیادی” که به خانه‌اش می‌شده، یک خانه در دهلران به مبلغ ”۵۳۰ یا ۵۸۰ میلیون تومان” خریداری کرد.

  وزارت اطلاعات از «دستگیری طراح اصلی انفجارهای کرمان» و انتقال او به ایران خبر داد

مهرشاد سهیلی گفت که در اسفند سال ۱۳۹۹ حساب قرارگاه تحت مدیریت او با ۳۰۰ میلیون تومان موجودی توسط سازمان بسیج مسدود شد. او درباره دلیل این اقدام می‌گوید: «ما آنجا [بسیج]کسی را نداشتیم که به ما کمک کند.کل‌اش را حسادت می‌دیدم. چون نتوانستند توجیه کنند. صاحب حساب بسیج سازندگی است و هر لحظه اراده کند، می‌تواند حساب را مسدود کند».

او سپس ”موسسه امام صادق” را زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی راه‌اندازی کرد. سهیلی درباره موجودی حساب‌های خود و این موسسه می‌گوید: ”در حساب امام صادق یک میلیارد و خرده‌ای و در حساب شخصی من هم یک میلیارد و خرده‌ای بوده است”.

گفتنی است سپاه پاسداران تاکنون گزارشی درباره دامنه فعالیت و گردش مالی این گروه‌های جهادی جعلی ارائه نکرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.