کد خبر : 17232
تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1402 - 16:45

برگزاری اجلاس فوق‌العاده وزرای اطلاع رسانی کشورهای همکاری اسلامی برای غزه در ترکیه

برگزاری اجلاس فوق‌العاده وزرای اطلاع رسانی کشورهای همکاری اسلامی برای غزه در ترکیه
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران:اجازه ورود خبرنگاران به غزه صرفاً در قالب گروه‌های نظامی اسرائیلی و الزام ایشان به در اختیار قرار دادن تمام تصاویر ضبط شده و گزارشات تهیه شده قبل از انتشار به ارتش اسرائیل برای بررسی آنها، همگی نمایانگر سوء استفاده از رسانه های جمعی در بیان حقایق است.

به گزارش کلینی نیوز، اجلاس فوق العاده وزرای اطلاع رسانی کشورهای همکاری اسلامی “برای غزه” عصر روز شنبه ۵ اسفندماه با حضور نمایندگان ۵۷ کشور در استانبول برگزار شد.

این اجلاس از طرف سازمان همکاری اسلامی (OIC) که متشکل از ۵۷ کشور است برگزار شده و در آن ۲۴ وزیر از کشورهای مختلف نیز حضور دارند و به بررسی وضعیت غزه خواهند پرداخت.

سازمان همکاری اسلامی (OIC)، سازمانی بین دولتی است که با عضویت ۵۷ کشور به گسترش بیش از چهار قاره است. سازمان صدای جمعی جهان اسلام و تضمین برای حفاظت و حمایت از منافع جهان اسلام در روح ترویج صلح بین‌المللی و هماهنگی میان افراد مختلف جهان است.

  مسکو پیشنهاد میانجی‌گری اردوغان در جنگ روسیه و اوکراین را رد کرد

سازمان بر اساس تصمیم اجلاسی تاریخی که در پی نتیجه آتش‌سوزی جنایی مسجد الاقصی در ۲۵ سپتامبر ۱۹۶۹ تأسیس شد.

مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در این اجلاس بیان داشت که سانسور سیستماتیک رسانه های غربی در مورد نسل‌کشی فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی نشان‌دهنده انعکاس وارونه اتفاقات و تحریف واقعیت‌ها است که با مسخ مخاطب در واقع تبلیغ به نفع صهیونیست‌ها را به عهده دارند به چالش کشیدن گزارشاتی که فلسطینی ها از داخل غزه ارائه می‌دهند اجازه ورود خبرنگاران به غزه صرفاً در قالب گروه‌های نظامی اسرائیلی و الزام ایشان به در اختیار قرار دادن تمام تصاویر ضبط شده و گزارشات تهیه شده قبل از انتشار به ارتش اسرائیل برای بررسی آنها، همگی نمایانگر سوء استفاده از رسانه های جمعی در بیان حقایق است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.