کد خبر : 7005
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مرداد 1401 - 12:18

بازگشت قیمت‌ها به شهریور۱۴۰۰

بازگشت قیمت‌ها به شهریور۱۴۰۰
شهباز حسن پور: از مطرح کردن بازگشت قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ شرم‌مان می‌آید

به گزارش کلینی نیوز، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بار دیگر تاکید کرد که بر اساس مصوبه مجلس قیمت‌ها باید به شهریور ۱۴۰۰ برگردد.

قالیباف در جلسه علنی روز یکشنبه، ۲۳ مرداد، پاسخ به تذکر شهباز حسن پور تاکید کرد: «عملا درباره قیمت‌ها مصوبه مجلس همان موضوع حفظ قیمت سبد خانوار و کالابرگ و قیمت‌های شهریور ۱۴۰۰ است و هیچ مصوبه‌ای در جلسه سران سه قوه برای لغو این موضوعات تصویب نشده است.»

در بحران اقتصادی ایران که پس از جراحی اقتصادی رئیسی اوج گرفت؛ ابراهیم رئیسی هر چند روز یک بار دستور می‌دهد که قیمت‌ها افزایش نیابند و از سوی دیگر، قالیباف در مجلس دستور دیگری می‌دهد که قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ بازگردد. دستورهایی که در این بحران اقتصادی به اندازه تصمیم‌ها در بازار تاثیر نمی‌گذارد.

  ادامه موفقیت‌های فرزانه فصیحی در عرصه دو و میدانی جهان

به گزارش انتخاب، شهباز حسن پور، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید که مطابق با مصوبه مجلس کالاهای اساسی که به دست مردم به ویژه دهک‌های پایین می‌رسد، باید بر اساس قیمت شهریور ماه سال ۱۴۰۰ باشد اما امروز قیمت‌ها به اندازه‌ای لجام‌گسیخته شده که از مطرح کردن آن‌ها شرم‌شان می‌آید.

شهباز حسن پور در جلسه روز یکشنبه مجلس در تذکری به هیئت رئیسه مجلس گفت: «رئیس مجلس موظف است که نمایندگان را در جریان آخرین وضعیت امور قرار دهد؛ در بحث برجام مطالبی شنیده می‌شود که ما نمایندگان در جریان نیستیم. هرکجا کم می‌آورند، می‌گویند که دولت در حال اجرای مصوبه مجلس است؛ دولت بگوید کدام مصوبه مجلس را اجرا می‌کند؟»

  ونزوئلا واردات نفت سنگین ایران را برای پالایش آغاز کرد

او خطاب به قالیباف او را «مردی جهادی و مرد میدان» خواند و گفت: «شما را به خدا بفرمایید که آیا مجلس براساس گفته امام این انقلاب هنوز در راس امور است یا نه؟ اگر مجلس در راس امور است، مصوبات جلسه سران سه قوه خلاف مصوبات مجلس است؛ ما شنیده‌ایم که قرار است در موضوع قیمت‌ها در جلسه سران تصمیم‌گیری شود، این در حالی است که این موضوع باید به مجلس بیاید.»

عقب نشینی دولت از بازگشت قیمت ها به شهریور ۱۴۰۰

مجلس با این مصوبه دولت را موظف کرده است که مابه التفاوت قیمت‌ها را در قالب کارت یارانه‌ای یا کالابرگ جبران کند. اما آنطور که به نظر می‌رسد دولت به این نتیجه رسیده است که توانایی انجام این کار را ندارد و از بازگشت قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ عقب نشینی کرده است و سعی می‌کند بیشتر بر روی گران‌تر نشدن قیمت‌ها مانور بدهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.