کد خبر : 13203
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مرداد 1402 - 14:45

بازداشت یک نماینده پارلمان آلمان در ترکیه

بازداشت یک نماینده پارلمان آلمان در ترکیه
«گوکای آکبولوت» نماینده تُرکیه‌ای‌تبار پارلمان آلمان اعلام کرد، در جریان سفر اخیر به ترکیه، در فرودگاه آنتالیا بازداشت، سپس آزاد شده است.

به گزارش کلینی نیوز، روزنامه فرانکفورتر آلگماینه FAZ روز شنبه، ۱۲ اوت (۲۱ مرداد) گزارش داد گوکای آکبولوت، نماینده پارلمان فدرال آلمان (بوندس‌تاگ) چندی پیش در ترکیه به طور موقت بازداشت شد.

بنابر این گزارش این اتفاق سوم اوت رخ داده و عضو فراکسیون پارلمانی حزب چپ‌ها هنگام ورود به فرودگاه آنتالیا برای چند ساعت بازداشت شده است.

وزارت خارجه آلمان با تائید این واقعه گفته سفارت این کشور در آنکارا و کنسولگری در آنتالیا در “تماس مستقیم” با نماینده بازداشتی قرار داشته‌اند.

این وزارتخانه می‌گوید دولت فدرال “در سطوع  بالا و از کانال‌های مختلف”  برای آزادی فوری گوکای آکبولوت تلاش کرده است. به نوشته FAZ در جریان این تلاش‌ها با وزیر دادگستری ترکیه نیز تماس گرفته شد.

  آلمان صد ها پناهجوی افغان را اخراج کرده است

تلاش برای لغو ممنوعیت فعالیت پ‌ک‌ک در آلمان

به نوشته اشپیگل، نماینده شهر مانهایم در بوندس‌تاگ پیش از این تلاش‌هایی برای رفع ممنوعیت فعالیت حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در آلمان داشته است. ترکیه پ‌ک‌ک را یک تشکل‌ تروریستی می‌داند و بسیاری از کشورهای غربی نیز این ارزیابی را تائید می‌کنند.

خانم آکبولوت شهروند آلمانی متولد شهر «پینارباشی» در استان قیصریه ترکیه است و از سال ۲۰۱۷ یکی از کرسی‌های بوندس‌تاگ را در اختیار دارد. با این حال این سیاستمدار حزب چپ‌ها بازداشت و تحویل مقام‌های قضائی شده است.

در آلمان فعالیت حزب کارگران کردستان از سال ۱۹۹۳ ممنوع اعلام شده و این تشکل از سال ۲۰۰۲ در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دارد. .

  دبیرکل اتحادیه عرب:ایران و ترکیه به صورت مثبت با کشورهای عربی تعامل کنند

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.