کد خبر : 2317
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اردیبهشت 1396 - 9:17

بازخوانی خرید فروش رأی «منصب طلبان» شهرحسن آباد

بازخوانی خرید فروش رأی  «منصب طلبان» شهرحسن آباد
حضور بیش از «نود درصد از جمعیت شهر حسن‌آباد »در پای صندوق‌های رأی بر اساس آمار داده‌شده توسط فرمانداري ري كل آمار مأخوذه در انتخابات شوراي شهر حسن‌آباد بالغ 24564 رأی بوده است،

به گزارش کلینی نیوز، انتخابات تجلی حضور و مشارکت مردم و عرصه تحقق اراده ملت برای تعیین سرنوشت خویش است، ازاین‌رو انتخابات دارای اهمیت و جایگاه بلندی است و مردم نقش بزرگی در ایفای این رسالت و تکلیف بزرگی بر دوش خواهند داشت، هوشیاری و بصیرت تکیه کنندگان فعلی بر سکوی مسئولیت می‌تواند ضامن ادامه‌ی مناسب این شرایط باشد.

آنچه سبب اعتماد و مشارکت مردم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است ، دیگر «عشیره گری» و «طایفه گری»نیست، بلکه شأن و شعور سیاسی نامزدها و افراد رأی‌دهنده خواهد بود، گر چه می‌توان رفتار «عوام‌فریبانه‌ی» برخی افراد«منصب طلب» را مسبب دامن زدن به آنچه طایفه‌گرایی می‌خوانند دانست.

«خریدوفروش رأی»، توهین آشکار به شعور افرادی است که برای انتخاب خود ارزش قائل‌اند و آگاهانه اقدام به انتخاب کاندیداها می‌کنند.

تائید برخی از افراد «بی‌صلاحیت» در این انتخابات ، احتمال انجام و وقوع این پدیده شوم را بیشتر کرده و صحنه را برای یکه‌تازی «منصب طلبان» هموار می نمایند

شیوع خرید و فروش آراء در حدی که بتواند نتایج انتخابات را در شهرها و روستاها، دگرگون نموده و افراد شایسته را از ورود به شوراها بازدارد، زنگ خطری برای «صحت و سلامتی انتخاباتی» است که مردم در آن می‌خواهند درباره سرنوشت خود برای «مدیریت شهری» در چهار سال آینده تصمیم بگیرند.

آشکار است نامزدهایی که در هر نقطه کشورمان برای راهیابی به شورای شهر با پول رأی می‌خرند، برای جبران پول‌های خرج شده امروز و دیروز، به‌عنوان عضو شورای شهر، فردا رأی خود را در شورای شهر خواهند فروخت.

به روی کار آمدن منصب طلبان در شوراهایی که برآمده از مردم نیست، بلکه برآمده از «پول‌های کثیف» رد و بدل شده برای خرید و فروش رأی است. حقیقتی آزاردهنده و ناراحت‌کننده است.

  زعفران برای نخستین بار در ری کشت شد

درانتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شاهد پدیده‌هایی خواهیم بود که از ماه‌ها قبل تا به امروز شاهد جرقه‌هایی بوده‌ایم که هرلحظه با نزدیک‌تر شدن به ایام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا این جرقه‌ها پررنگ‌تر و شدت آن‌ها بیشتر خواهد شد.

چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای حسن‌آباد در حالی برگزار شد،که چهره‌ای تحصیل‌کرده و فراجناحی و فرا طایفه‌ای حضوری چشمگیر داشتند.

از سوی دیگر حضور بیش از «نود درصد از جمعیت شهر حسن‌آباد »در پای صندوق‌های رأی بر اساس آمار داده‌شده توسط فرمانداری ری کل آمار مأخوذه در انتخابات شورای شهر حسن‌آباد بالغ ۲۴۵۶۴ رأی بوده است، و این نشان ‌دهنده از بی‌برنامه بودن «منصب طلبان» در شورای شهر بوده است.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران ، آمار جمعیتی جمعیت ساکن در شهر حسن‌آباد درسال ۹۲ بیش از بیست هفت هزار نفر سرشماری شده است.

نتایج اولیه آرای حوزه انتخاباتی شهر حسن‌آباد که سوی فرمانداری «قبل از ابطال پنج صندوق رای و بازشماری آراء» اعلام شده به شرح ذیل بوده است:

محمدتقی اینانلو با ۳۲۷۵ رأی

محسن حسینی با ۳۱۹۶ رأی

احمد قدرتی با ۳۰۶۵ رأی

حسن ایلانلو با ۲۷۳۵ رأی

معصومه اوریات با ۲۶۸۰ رأی

مرضیه سفلایی با ۲۵۴۴ رأی

علیرضا شیدوش با ۲۲۶۴

اعضای علی‌البدل شورای اسلامی شهر حسن‌آباد

سید جواد اشرفی نسب با ۲۲۰۵ رأی

اسماعیل جلالی با ۱۸۷۴ رأی

کمیل قهرمانی با ۱۶۶۸ رأی.

روح اله محسنی با ۱۶۰۰ رأی

  ۴ نفر از کارکنان و پیمانکاران شهرداری حسن‌ آباد فشافویه بازداشت شدند

اعتراض برخی از نامزدهای شاخص انتخابات شورا شهر حسن‌آباد به نتایج انتخابات در چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر «توسط هیئت نظارت بر انتخابات » خرید فروش آرا در پنج صندوق رأی شهر حسن‌آباد توسط هیئت مذکور محرز شد ومتقابلا صدها رأی از سوی هیئت نظارت بر انتخابات باطل اعلام شد.

«محمدجواد کولیوند» رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر روستا به خبرنگار پارلمانی ایسنا در خصوص ابطال ۵ صندوق رأی در انتخابات شوراهای شهر حسن‌آباد گفته است:‌ گزارش سیستم امنیتی، گزارش هیئت‌های نظارت، گزارش بازرسان اعزام‌شده و گزارش تحقیقات منطقه‌ای نشان می‌دهد که در این حوزه‌ در ۵ صندوق، خرید و فروش رأی انجام‌شده است.

وی هم چنین گفته است: بر اساس این گزارش‌ها هیئت عالی استان تهران پس از انجام بررسی، صحت این گزارش‌ها را تأیید کرد و پیشنهاد ابطال را بر اساس ماده ۵۷ و ۵۸ به هیئت مرکزی تحویل داد که هیئت مرکزی نیز پس از انجام بررسی‌ها رأی‌گیری کرد که ۵ صندوق با اکثریت آراء ابطال و موضوع به هیئت مرکزی استان و فرمانداری ابلاغ شد.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خاطرنشان کرد‌: تمام گزارش‌های ارائه‌شده برای ما متقن بود .

بر اساس آمار ارائه توسط فرمانداری شهرستان ری کل آرای مأخوذه تأییدشده پس از ابطال پنج صندوق رأی و بازشماری آراء منتخبین شورای شهر حسن‌آباد ۱۲۸۵۰ بوده است

در نتایج قطعی بر اساس گزارش‌ها واصله نتایج شورای شهر حسن‌آباد پس از ابطال آراء به شرح ذیل از سوی فرمانداری شهرستان ری تعدیل و به بخشداری فشافویه اعلام شد:

خانم«مرضیه سفلایی»حذف و آقای «اشرفی نسب» به بیشترین آرای اخذشده دست می‌یابد.

  اقدام جهادی برای رفع مشکلات برق رسانی در بخش غربی حسن آباد

آقای «تقی اینانلو» که قبل از بازشماری آراء بیشترین آراء را به خود اختصاص داده بود، به نفر ششم تنزل می‌یابد و عضو راه‌یافته به شورای شهر می‌شود.

«احمد قدرتی» قبل از بازشماری آراء نفر سوم عضو شورای شهر بود، در مرحله بازشماری آراء به عضو علی‌البدل عضو شورای شهر راه می یابد.

«علیرضا شیدوش» قبل از بازشماری آراء نفر هفتم عضو شورای شهر بود، در مرحله بازشماری آراء نفر سوم عضو شورای شهر تبدیل می‌شود.

«کمیل قهرمانی» قبل از بازشماری آرای عضو علی‌البدل بوده است، به عضو اصلی شورای شهر عضو هفتم شورا شهر راه پیدا می کند.

منتخبین شورا بعداز ابطال وبازشماری آرا

سید جواد اشرفی نسب

محسن حسینی

علیرضا شیدوش

حسن ایلانلو

معصومه اوریات

محمدتقی اینانلو

کمیل قهرمانی

اعضای علی‌البدل شورای اسلامی شهر حسن‌آباد

روح اله محسنی

احمد قدرتی

اسماعیل جلالی

صندوق رای دور از نظارت عمومی

با گسترش خدمات سیاسی، با بازگشایی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اولین رأی‌گیری مجلس خبرگان رهبری در آن به‌صورت رسمی در سال گذشته برگزار شد.

فرودگاه امام خمینی (ره) به دلیل عدم حضور نظارت عمومی مردم با توجه به سابقه قبل شهر حسن‌آباد خرید فروش آراء بایستی تمهیداتی از سوی هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر شهرستان ری اختصاص یابد تا محل اخذ استقرار صندوق فرودگاه امام خمینی (ره) دچار اخلال انتخاباتی، مانند سرنوشت ابطال ۵ صندوق آراء دوره قبل حسن‌آباد نشود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.