کد خبر : 11409
تاریخ انتشار : جمعه 15 اردیبهشت 1402 - 14:05

حمیدرضا صیدمحمدی

ایران ۴ دیپلمات جمهوری آذربایجان را اخراج کرد

ایران ۴ دیپلمات جمهوری آذربایجان را اخراج کرد
4 دیپلمات وزارت خارجه جمهوری آذربایجان به عنوان عنصر نامطلوب شناخته و اخراج شدند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از  رسانه های ایران، ۴دیپلمات وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در تهران و تبریز، به عنوان عنصر نامطلوب شناخته و اخراج شدند.

این اقدام ایران در پاسخ به باکو در اخراج دیپلماتهای ایرانی انجام گرفته است. اواسط فروردین ماه، باکو ۴ دیپلمات ایرانی را عنصر نامطلوب معرفی کرده بود.

 

 

بر اساس بیانیه وزارت اطلاعات ایران عنصر اصلی هدایت و هماهنگ کننده‌ عملیات تروریستی حرم شاهچراغ در داخل کشورایران، تبعه‌ی جمهوری آذربایجان بوده که از فرودگاه بین‌المللی حیدرعلی‌اف در باکو پرواز و از مرز هوایی فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شده است.

  نزاع ۹۰ هزار نفر را روانه پزشکی قانونی تهران کرد

این فرد پس از رسیدن به تهران خبر حضور خود را به عنصر هماهنگ کننده در جمهوری آذربایجان اعلام نمود. بلافاصله از طریق سرپل عملیاتی داعش در افغانستان با شبکه اتباع خارجی داعش نیز ارتباط گرفته و حضور خود در تهران را به اطلاع آن‌ها  رسانده است.

سالار سیف‌‌‌الدینی، پژوهشگر ارشد قفقاز جنوبی به روزنامه «دنیای‌اقتصاد» گفت: «در حالی که جمهوری آذربایجان هنوز اتهام دست داشتن در حمله به حرم شاهچراغ را رد نکرده است صحبت‌‌‌های علی‌‌‌اف را باید به نوعی ادامه این تهدیدها قلمداد کرد.»

سیف الدینی توضیح داد: «متهم کردن یک کشور خارجی به مداخله در عملیات تروریستی اتهام جدی است و به‌رغم اینکه بیش از دو روز از این اتهام ایران زمان گذشته، آنها این اتهام را تکذیب نکردند. بنابراین می‌توان گفت که تهدیدهای لفظی از طرف هیات حاکمه باکو علیه ایران با اقدام اخیرشان مطابقت دارد.»

  لاوروف در تهران به دنبال چیست؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.