کد خبر : 4970
تاریخ انتشار : جمعه 20 خرداد 1401 - 9:01

تبوگو موتلانته:ایران یک‌طرفه بازی دوستانه با آفریقای جنوبی را لغو کرد

تبوگو موتلانته:ایران یک‌طرفه بازی دوستانه با آفریقای جنوبی را لغو کرد
مدیر اجرایی اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی تائید کرد که ایران بازی دوستانه با آفریقای جنوبی را لغو کرده است. پیش از این تیم ملی کانادا یک مسابقه با تیم ملی ایران را لغو کرده بود.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از رسانه ها، تبوگو موتلانته، مدیر اجرایی اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی اطلاع داده است که ایران یک‌طرفه بازی دوستانه با آفریقای جنوبی را لغو کرد.

او درباره لغو دیدار دوستانه با ایران گفت: ما تمام کارهای اداری را با ایران انجام داده بودیم و حتی از ما خواسته شد تا پاسپورت بازیکنان را بفرستیم. اما بعداً آن‌ها برگشتند و گفتند که نمی‌توانند با ما بازی کنند. لغو بازی دوستانه به این معنی است که قهرمان سال ۱۹۹۶ جام ملت‌های آفریقا تنها یک بازی در ماه ژوئن انجام خواهد داد.

آن‌ها در ابتدا قرار بود در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آفریقا با مراکش و زیمبابوه روبه‌رو شوند، اما اتحادیه فوتبال آفریقا تیم ملی زیمبابوه را از حضور در این رقابت‌ها محروم کرد زیرا  از سوی فیفا تعلیق هستند. بازی بعدی این تیم برابر لیبریا است که آفریقای جنوبی در ماه سپتامبر به مصاف این تیم خواهد رفت.

  بوی بد تهران؛ واکنش طبیعت به سال‌ها رها کردن زباله و فاضلاب

تبوگو موتلانته که به همراه تیم ملی در مراکش به سر می‌برد، اضافه کرد که فدراسیون منتظر هوگو برووس، سرمربی تیم خواهد بود تا برنامه خود را برای بازی‌های دوستانه بعدی ارائه دهد. در همین راستا او گفت: اکنون تمرکز روی بازی مقابل مراکش  است و پس از آن، زمانی که به آفریقای جنوبی بازگردیم، سرمربی تیم برنامه‌ای برای ماه سپتامبر ارائه خواهد کرد که باید تمام تلاش خود را بکنیم تا آن دیدارها را نهایی و قطعی کنیم.

 

بیشتر بخوانید:

 

تیم ملی فوتبال ایران که در قطر اردو زده است، ۲۲ خرداد در جریان دیداری تدارکاتی به مصاف الجزایر می‌رود. تیم ملی در این اردو تنها برابر الجزایر بازی خواهد کرد و پس از آن دیگر در این فیفا دی بازی تدارکاتی نخواهد داشت. این درحالی است که برخی رقیبان ایران در این فیفا دی ۴ بازی تدارکاتی انجام دادند.

  فهرست تایید صلاحیت‌شدگان در انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام شد

آفریقای جنوبی قبلا پس از بازی مقدماتی جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۳ مقابل مراکش پیشنهاد برگزاری این مسابقه دوستانه را در دوحه به ایران داده بود.

دلایل واقعی لغو بازی تیم ملی ایران هنوز اعلام نشده اما موتلانته گفته به دلیل لغو دیرهنگام بازی با ایران تیم ملی آفریقای جنوبی هیچ دیدار دوستانه‌ای برای این پنجره بازی‌های ملی ندارد.

پیش از این یک بازی دوستانه ایران با کانادا هم از سوی کاناداهایی لغو شده بود. این بازی قرار بود روز ۱۶ خرداد (۶ ژوئن) در ونکوور برگزار شود.

پس از لغو دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل کانادا، بازی دوستانه این تیم در برابر اروگوئه نیز خط خورد.

  شمار قربانیان روزانه کرونا در ایران طی یک ماه ۱۲ برابر شد

دلیل لغو  دیدار اروگوئه مخالفت اسکوچیچ با رویارویی ایران و اروگوئه بود و سرمربی کروات تیم ملی عقیده دارد با توجه به شرایط فنی تیم حریف و همچنین مواردی از جمله بعد مسافت آسیب‌هایی برای ملی پوشان دارد و بهتر است این بازی انجام نشود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.