کد خبر : 16645
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 بهمن 1402 - 15:22

ایران و پاکستان برای گسترش همکاری‌های امنیتی توافق کردند

ایران و پاکستان برای گسترش همکاری‌های امنیتی توافق کردند
وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری مشترک با همتای پاکستانی خود گفت: ما اینجا در اسلام‌آباد هستیم تا با صدای بلند بگوییم دو کشور به تروریست‌ها مجال نخواهند داد که امنیت دو کشور را تحت تاثیر قرار بدهند.

به گزارش کلینی نیوز، وزرای خارجه پاکستان و ایران پس از چند روز تنش نظامی و سیاسی روز دوشنبه در نشستی مشترک اعلام کردند که به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر احترام می‌گذارند.

آنها اعلام کردند مصمم به گسترش همکاری‌های امنیتی هستند. دو کشور همچنین اعلام کردند تلاش‌ها را برای بهبود افزایش خواهند داد.

در نشست خبری امروز حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، گفت: «طبیعی بود با وجود همکاری‌های نیرومند و چندلایه به سرعت تنش اخیر را پشت سر بگذاریم و در مسیر مبارزه قوی با تروریسم به نقشه راه جدید برسیم.»

آقای عبداللهیان اضافه کرد که پاکستان به طور رسمی از ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران، برای سفر به این کشور دعوت کرده است.

  لاوروف:در چارچوب برجام از آمریکا تضمین کتبی گرفتیم

جلیل عباس جیلانی، وزیر وزیر خارجه پاکستان، هم گفت: «ایران و پاکستان مصمم به رویکرد جمعی و گروهی مبتنی بر همکاری جهت مقابله با تروریست اتخاذ کنند.»

 

 

این نشست در حالی برگزار می‌شود که رسانه‌های ایران می‌گویند که مرزبانی ایران در منطقه جکیگور که مرز میان ایران و پاکستان است با «یک گروهک تروریستی» درگیری مسلحانه داشته‌اند.

احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی انتظامی ایران، به خبرگزاری تسنیم گفته که در پی «درگیری مسلحانه اخیر» مرزبانان با اعضای یک «گروهک تروریستی در منطقه مرزی جکیگور»، یک نفر از اعضای این گروه کشته و دو نفر دیگر مجروح و از محل گریختند.

  هدف قرار دادن موشکی سرکنسولگری ایران در سوریه توسط رژیم صهیونیستی

تنش در روابط دو کشور پس از آن بالا گرفت که ایران چهارشنبه ۱۷ ژانویه با «موشک و پهپاد» به آنچه که مقام‌های جمهوری اسلامی ایران محل استقرار گروه جیش‌العدل در ایالت بلوچستان پاکستان خواندند حمله کرد.

در اقدامی متقابل پاکستان، نیز حملات نظامی هدفمندی را علیه «مخفیگاه‌های تروریست‌ها» در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داد.

سفر آقای امیرعبداللهیان به اسلام‌آباد بنا به دعوت جلیل عباس جیلانی، وزیر خارجه پاکستان انجام شده است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.