کد خبر : 10724
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 اسفند 1401 - 16:36

مرتضی ملائی، کارشناس حقوقی

ایران و عراق یک توافق امنیتی امضا کردند

ایران و عراق یک توافق امنیتی امضا کردند
در جریان سفر علی شمخانی به بغداد، ایران و عراق توافقنامه مشترک امنیتی امضا کردند.

 به گزارش کلینی نیوز به نقل از رسانه های ایران، امضاء این توافق‌نامه امنیتی با هدف تأمین «امنیت مرزی» ایران و عراق در حضور محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق انجام شده است.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در ادامه سفرهای منطقه‌ای خود روز یکشنبه وارد بغداد شد و با قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق دیدار کرد. بنا به گزارش رسانه‌های دولتی ایران، سفر آقای شمخانی به عراق «در ادامه پیگیری راهبرد دیپلماسی همسایگی» انجام شده است.

بر اساس برنامه اعلام شده برای سفر آقای شمخانی به بغداد، قرار بر این بود که سند همکاری‌های مشترک امنیتی که چندین ماه در مورد تهیه آن گفتگو و تبادل نظر شده است به امضا مقام‌های عالی امنیتی ایران و عراق برسد.

  گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله انتحاری۱۳ دی کرمان را برعهده گرفت

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت که اجرای این توافق می‌تواند «تحرکات ضدامنیتی و شرارت‌بار عوامل ضدانقلاب و تروریست در منطقه اقلیم و شمال عراق» را پایان دهد.

بررسی دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که برخی اقدامات ضد امنیتی که در گذشته توسط عوامل رژیم صهیونیستی در داخل خاک ایران انجام شده نیز با هماهنگی و همکاری گروه‌های ضدانقلاب حاضر در اقلیم کردستان انجام شده است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.