کد خبر : 12243
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تیر 1402 - 15:25

ایران به عراق در مورد خلع سلاح گروهای کرد ایرانی تجزیه طلب تا شهریورماه مهلت داد

ایران به عراق در مورد خلع سلاح گروهای کرد ایرانی تجزیه طلب تا شهریورماه مهلت داد
ایران ضمن درخواست از عراق برای خلع سلاح گروه های کرد به حملات خود به اقلیم کردستان ادامه می دهد

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری ایرانی تسنیم، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران امروز در همایش سالانه فرماندهان نیروی زمینی سپاه در مشهد مقدس اظهارکرد: متاسفانه برخی از کشورهای همجوار درباره مسئولیت‌شان نسبت به مرز به درستی عمل نمی‌کنند؛ در شمال عراق گروه‌های تجزیه طلب مسلح حضور دارند که ناامنی‌هایی را در مرزهای ما ایجاد می‌کنند.

وی افزود: نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای صیانت و حفظ امنیت کشور، عملیات‌های تاثیرگذار موشکی و پهپادی را علیه این گروه‌ها انجام داد و پس از این که دولت عراق متعهد شد تا شهریور ماه این گروه‌ها را خلع سلاح و از اقدامات آنان ممانعت کند این عملیات متوقف شد.

  افزایش قیمت بنزین در عراق

 

 

سرلشکر باقری گفت: تا شهریور ماه که زمان تعهد دولت عراق است، صبر می‌کنیم و امیدواریم که دولت عراق به مسئولیتش عمل کند، اما اگر این زمان بگذرد و این‌ها مسلح باقی بمانند و یا عملیاتی انجام دهند، قطعاً عملیات‌های ما علیه این گروه‌ها با شدت بیشتر تکرار خواهد شد.

اشاره رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به اردوگاه‌ها و پایگاه‌های گروه‌های کرد ایرانی است که همراه اعضای خود در اقلیم کردستان عراق حضور دارند.

جمهوری اسلامی ابتدا با حملات توپخانه ای و سپس با حمله پهپادی و موشکی به مواضع گروه های کرد مخالف خود در داخل عراق می کرد. در جریان این حملات، ده‌ها عضو این احزاب کشته شدند اما سپس با توافقی که بین دو کشور به دست آمد، این حملات متوقف شد.

  انفجار درخط لوله سراسری گاز‌ در دو استان ایران در اقدامی «خرابکارانه»

در مهرماه پارسال قرارگاه حمزه سیدالشهداء نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد بود که ، با ۷۳  فروند موشک بالستیک زمین‌به‌زمین  نقطه‌زن و پهپادهای انهدامی، چند مقر تروریست های تجزیه طلب را در منطقه کردستان عراق هدف قرار داده است.

فرمانده قرارگاه “حمزه سیدالشهدا” در مصاحبه با خبرگزاری فارس با اشاره به موقعیت مرزهای شمال غرب ایران، گفته است نیروهای این قرارگاه “در یک ماه گذشته مقدار قابل توجهی سلاح و مهمات از گروه‌هایی که دنبال انتقال سلاح به داخل کشور بودند را دستگیر و تجهیزاتی را که می‌خواستند به شهرهای عمقی بفرستند را توقیف کرده است.”

سردار اصانلو “گروه‌های ضد انقلابی در اقلیم یا عراق” را تهدیدی برای هر دو کشور دانسته و اضافه کرده مقامات جمهوری اسلامی در این باره با مسئولان و مقامات دولت مرکزی عراق و همچنین با مسئولان اقلیم کردستان عراق گفت‌وگو کرده‌اند.

  پیش‌بینی مقامات امنیتی ایران: عبور بیش از 800 هزار زائر از مرز خسروی در اربعین حسینی

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.