کد خبر : 11829
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1402 - 10:06

ایران از یک موشک هایپرسونیک رونمایی کرد+فیلم

ایران از یک موشک هایپرسونیک رونمایی کرد+فیلم
موشک هایپرسونیک فتاح روز سه شنبه - ۱۶ خرداد - با حضور رئیس جمهور و جمعی از فرماندهان سپاه رونمایی شد.

به گزارش کلینی نیوز، بنابر گزارش ایرنا، برد موشک فتاح ۱۴۰۰ کیلومتر و سرعت آن پیش از اصابت به هدف ۱۳ تا ۱۵ ماخ است.

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه آبان ماه سال گذشته گفته بود ایران موفق شده موشک‌های هایپرسونیکی بسازد که می‌توانند از سیستم‌های دفاع موشکی عبور کنند.

قابلیت عبور از تمامی سامانه های سپر موشکی و قابلیت پنهان کاری و عبور از سامانه های راداری از دیگر ویژگی‌های این موشک بالستیک است.

ساعاتی  پس لز اعلام ایران از رو نمایی یک موشک هایپرسونیک خود با نام فتاح،آمریکا  ۷ فرد و ۶ نهاد مرتبط با برنامه موشکی بالستیک جمهوری اسلامی ایران را در این کشور، چین و هنگ‌کنگ تحریم کرد.

  رقص و پایکوبی ۳ دختر در گلزار شهدای نیشابور

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت دارایی آمریکا اعلام کرده است این شبکه در کار انجام تراکنش‌های مالی و خرید قطعات و فناوری حساس و حیاتی برای بازیگران کلیدی توسعه موشک‌های بالستیک ایران بوده است.

روایت سفارت روسیه درباره برتری جهانی توان موشکی ایران

سپاه پاسداران اعلام کرد:موشک‌های هایپرسونیک یا فراصوت تولید کرده است

 

به گزارش ایرنا، موشک‌های هایپرسونیک (اَبَر مافوق صوت) جزو جدیدترین تسلیحات و تجهیزات هستند که تاکنون کشورهایی همچون آمریکا، روسیه و چین به فناوری ساخت آن دست یافته بودند. چند روز پیش فرمانده نیروی هوافضای سپاه در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت از رونمایی موشک بالستیک هایپرسونیک ایران در آینده نزدیک خبر داده بود.

  گفت وگوی بن سلمان با وزیر خارجه آمریکا درباره تحولات غزه

سردار حاجی زاده با اشاره به اینکه این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می کند بیان کرد: این موشک سامانه‌های ضد موشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است.

۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۱ سفارت روسیه در کنیا‌، در توئیتی جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان یکی از «سه کشور جهان دارای موشک‌های مافوق صوت» معرفی کرده بود.

روزنامه کیهان چاپ تهران، در ستون خبر ویژه خود نوشت: حساب کاربری رسمی سفارت روسیه در کنیا در توئیتی نوشت: «آیا می‌دانید سه کشور جهان دارای موشک‌های مافوق صوت هستند؟ روسیه، چین و ایران!»

  حمله مسلحانه درسیستان بلوچستان؛کشته شدن افسر نیروی انتظامی

گفتنی است آبان‌ماه سال گذشته بود که سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در خبر مهمی از ساخت موشک بالستیک ‌هایپرسونیک پیشرفته خبر داد که قادر است از سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته عبور کند و آنها را هدف قرار دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.