کد خبر : 17842
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 فروردین 1403 - 9:35

ایالت فلوریدا رسانه‌های اجتماعی را برای افراد زیر ۱۶ سال ممنوع کرد

ایالت فلوریدا رسانه‌های اجتماعی را برای افراد زیر ۱۶ سال ممنوع کرد
ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، روز دوشنبه لایحه‌ای را امضا كرد كه استفاده از رسانه‌های اجتماعی را برای افراد زیر 14 سال به طور کامل ممنوع می‌کند، و برای دسترسی افراد 14 و 15 ساله رضایت والدین را اجباری می‌کند.

به گزارش  کلینی نیوز به نقل از «رویترز»، این اقدام رسانه‌های اجتماعی را موظف می‌کند تا حساب افراد زیر ۱۴ سال، و همچنین افراد زیر ۱۶ سالی که رضایت والدین ندارند، را از بین ببرند. برای مورد اخیر، رسانه‌های اجتماعی باید از سیستم تأیید شخص ثالث استفاده کنند. این قانون از تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۵ اجرایی می‌شود.

حامیان قانون می‌گویند که این قانون تأثیرات مضر رسانه‌های اجتماعی بر روح و روان کودکان، که منجر به اضطراب، افسردگی، و سایر مشکلات روانی می‌شود را کاهش می‌دهد.

در مقابل، منتقدان می‌گویند که این قانون، الحاقیه اول قانون اساسی ایالات متحده مربوط به آزادی بیان را نقض می‌کند، و تاکید می‌کنند که والدین و نه دولت باید درباره حضور آنلاین فرزندان خود در هر سن و سالی تصمیم بگیرند.

  امیرعبداللهیان: به آمریکا گفتیم که خواهان گسترش جنگ نیستیم

«متا»، شرکت مادر «فیسبوک» و «اینستاگرام»، به این قانون اعتراض کرده و گفته است که قانون فلوریدا دست و بال والدین را می‌بندد. علاوه بر این، از آنجایی که افراد ۱۴ و ۱۵ ساله برای داشتن حساب کاربری باید از طریق شخص ثالث اطلاعات ارائه دهند، نگرانی‌هایی درباره نقض حریم خصوصی آنها وجود دارد.

به گفته رویترز، بر اساس تحلیلی که به منظور حمایت از قانونگذاری در فلوریدا تهیه شده است، یوتا در ماه مارس ۲۰۲۳ نخستین ایالت آمریکا بود که قوانینی برای محدود کردن دسترسی کودکان به رسانه‌های اجتماعی وضع کرد، و سپس آرکانزاس، لوئیزیانا، اوهایو، و تگزاس نیز قوانینی در این راستا تصویب کردند.

  دادگاه عالی آمریکا حکم ۵۰ ساله حق قانونی سقط جنین را لغو کرد

به گفته مقامات فلوریدا، بسیاری دیگر از ایالات آمریکا نیز در نظر دارند قوانین و مقررات مشابهی برای دسترسی به رسانه‌های اجتماعی وضع کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.