کد خبر : 13106
تاریخ انتشار : جمعه 20 مرداد 1402 - 9:01

اکران فیلم «باربی» در کویت و لبنان ممنوع شد

اکران فیلم «باربی» در کویت و لبنان ممنوع شد
اکران فیلم «باربی» روز پنجشنبه ۱۹ مرداد، در سینماهای شماری از کشورهای خاورمیانه آغاز شد. در این میان، کویت و لبنان پخش این فیلم را به اتهام آن‌که تهدیدی برای ارزش‌های سنتی محسوب می‌شود، ممنوع کرده‌‌اند.

به گزارش کلینی نیوز، بنا بر بیانیه‌ای که خبرگزاری دولتی کویت «کونا» منتشر کرد، این کشور چهارشنبه شب ممنوعیت اکران «باربی» را اعلام کرد. در این بیانیه، بدون این که توضیح بیشتری داده شود، آمده است که این فیلم «عقاید و باورهایی را که با جامعه و نظم عمومی کویت بیگانه است» ترویج می‌کند.

در لبنان نیز، محمد مرتضی، وزیر فرهنگ، گفت که این فیلم «در تضاد با ارزش‌های اعتقادی و اخلاقی» و «ترویج همجنس‌گرایی و تغییر جنسیت» است. درخواست او برای منع اکران این فیلم به آژانس امنیت عمومی لبنان که تحت نظر وزارت کشور است و به طور سنتی تصمیمات سانسور را به عهده دارد، ارسال شد.

  آموس هوخشتاین فرستاده ویژه آمریکا در لبنان: باید از گسترش درگیری اسرائیل و حزب‌الله جلوگیری کرد

به گفته وزیر فرهنگ لبنان، فیلم باربی «همجنس‌گرایی و دگرگونی جنسی» را ترویج می‌کند و در «تضاد با ارزش‌های اعتقادی و اخلاقی» از طریق کاهش اهمیت واحد خانواده است.

شورای رسانه‌ای امارات متحده عربی روز پنجشنبه سیزدهم مرداد، گفت که پس از انجام مراحل لازم مربوط به رعایت استانداردهای محتوای رسانه‌ای و رده‌بندی سنی این کشور، پروانه نمایش باربی را صادر کرده است.

فیلم «باربی» که در ایالات متحده «مرد-بیزار» و «ضد-مرد» توصیف می‌شود، به سبب نمایش نمایش «خطوط نه‌گانه» در یک نقشه در کشور ویتنام ممنوع شده است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.