کد خبر : 3188
تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردین 1401 - 9:45

اولین توئیت تاریخ روی دست خریدار ایرانی آن ماند

اولین توئیت تاریخ روی دست خریدار ایرانی آن ماند
سینا استوی، سرمایه‌گذار و کارآفرین ارزهای ديجيتال، با خرید رمزکلید یگانه اولین توئیت جک دورسی، یکی از بنیانگذاران توئیتر، به قیمت ۲.۹ میلیون دلار در مارس ۲۰۲۱ خبرساز شد. ولی تلاش او برای فروش آن از طريق حراج تاکنون به جایی نرسیده و بالاترین رقمی که تا روز پنجشنبه ۲۵ فروردین پیشنهاد شده، فقط شش هزار و ۸۰۰ دلار است.

به گزارش کلینی نبور به نقل از خبرگزاری رویترز، عرضه این رمزکلید به بازار در سال گذشته به خصوص در میان سرمایه‌گذاران و علاقمندان به رمزارزها توجه فراوانی جلب کرد و هنگام فروش به گرانترین رمزکلید یگانه (ان‌اف‌تی) بدل شد.

سینا استوی هفته گذشته این توئیت را در «اوپن سی»، پرطرفدارترین بازار مجازی رمزکلیدهای یگانه، به بهای اولیه ۴۸ میلیون دلار به حراج گذاشت.

در هفته اول اکثر پیشنهادات برای خرید آن در حد چند صد دلار بود و فروشنده ناگزیر شد بهای اولیه مورد نظر خود را حذف کند.

روز پنجشنبه بالاترین قیمتی که پیشنهاد شد، ۲.۲ رمزارز اِتر بود که تقریبا معادل شش هزار و ۸۰۰ دلار است.

  آمریکا: هکرهای کره‌شمالی ۶۱۵ میلیون دلار ارز دیجیتال سرقت کردند

جاستین سان، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت بیت تورنت نیز پیش از استاوی پیشنهاد قابل توجه دو میلیون دلار را برای خرید این توئیت داده بود. دورسی که نامی آشنا در عرصه رمزارزها نیز هست اخیرا به عنوان مدیر عامل شرکت اسکویر سرمایه گذاری کلانی روی بیت کوین رمرزارز مشهور و محبوب این روزها کرد.

سینا استوی به خبرگزاری رویترز گفت: «قیمت اولیه‌ای که تعیین کرده بودم بالا بود و هر کسی نمی‌تواند چنین پولی بپردازد. اکنون در فروش این رمزکلید یگانه تردید دارم».

او افزود: «برای من خریدار بسیار مهم است و این رمزکلید یگانه را به هر کسی نخواهم فروخت چون به نظرم هر کسی سزاوار آن نیست».

  ایلان ماسک؛ یا کل سهام توییتر را به من بفروشید یا در مورد سهامم در این شرکت تجدید نظر می‌کنم

ان‌اف‌تی شکلی از دارایی رمزنگاری شده است که مالیکت فایل‌های دیجیتال مثل تصویر، ویدئو و یا متن را ثبت می‌کند.

ارزش رمزکلیدهای یگانه هیچ تضمینی ندارد و بازار معاملات آن پر از کلاهبرداری، نمونه‌های تقلبی و انواع و اقسام دستکاری‌ها و اعمال نفوذ است.

با این همه سینا استوی به ارزش کالایی که خریده است اطمینان دارد. او گفت: «این رمزکلید یگانه صرفا یک توئیت نیست بلکه مونالیزای عالم دیجیتال است».

آقای استوی که ساکن مالزی است می‌گوید اردیبهشت پارسال در سفر به ایران بازداشت شد و تا زمان آزادی در بهمن‌ماه او را در سلول انفرادی حبس کردند. رسانه‌های دولتی ایران سال گذشته گزارش دادند که دستگاه قضایی او را به «اخلال در نظام اقتصادی و کلاهبرداری از طریق رمزارز بدون پشتوانه» متهم کرده است.

  آیا پول دیجیتال راه حلی برای بحران بانکی افغانستان فراهم کرده است؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.