کد خبر : 7971
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 شهریور 1401 - 8:19

انتقال ۱۹۵ مصدوم ایرانی اربعین از عراق به ایران

انتقال ۱۹۵ مصدوم ایرانی اربعین از عراق به ایران
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از انتقال ۱۹۵ مصدوم یا بیمار ایرانی در راهپیمایی اربعین از مرزهای چهارگانه مهران، چذابه، شلمچه و خسروی به کشور خبر داد و گفت: این افراد برای ادامه روند درمان به کشور منتقل شدند.

به گزارش کلینی نیوز، مهدی ولی پورروز رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از انتقال ۱۹۵ مصدوم یا بیمار ایرانی در راهپیمایی اربعین از مرزهای چهارگانه مهران، چذابه، شلمچه و خسروی به کشور خبر داد و گفت: این افراد برای ادامه روند درمان به کشور منتقل شدند.

مهدی ولی پورروز درباره مهمترین اقدامات و خدمات در طرح ملی امداد نجات اربعین حسینی ۱۴۰۱  اظهارداشت: این طرح به مدت ۲۱ روز از پنجشنبه دهم شهریور آغاز شده و تا روز پنجشنبه ۳۱ شهریور ادامه خواهد داشت.

  وزیرکشورعراق جزئیاتی از زیارت اربعین امسال را تشریح کرد

ولی پور درباره ظرفیت و امکانات منابع انسانی سازمان امداد و نجات در داخل مرزهای کشور افزود: در این طرح یک هزار و  ۲۰۵ مرکز عملیاتی امداد و نجات، ۱۱۶ پست موقت امداد و نجات منتهی به مرزها، ۱۹ مرکز امداد هوایی، ۱۳ قرارگاه مرزی آماده امدادرسانی و خدمت رسانی هستند.

وی گفت: از ابتدای طرح ملی امداد نجات اربعین حسینی ۱۴۰۱، ۱۲۴ هزار و ۴۷۰ زائر از خدمات سازمان امداد و نجات در داخل مرزهای کشور بهره‌مند شدند که بیشتر آن به ترتیب در مرز خسروی، مرز مهران  و سپس دیگر مرزهای غربی بوده است.

ولی پور از اسکان اضطراری ۶۵  هزارو ۷۴۶ نفر از زائران اربعین حسینی از ابتدای طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی در مرزهای غربی کشور خبر داد و افزود:  این اسکان‌ها در قالب ۲۳۰۰ دستگاه و ۴۶ اردوگاه بوده است.

  تصادف مرگبار خودروی حامل زائران در شوملی عراق

وی همچنین از ارائه خدمات درمانی پیش بیمارستانی ۳۶ هزارو  ۳۴۳ نفر در طول این مدت خبر داد و گفت: یک هزار و ۴۸۱ نفر از مصدومان و بیماران به مراکز درمانی انتقال و ۳۶ هزار و ۳۴۰ نفر در محل مراجعه یا حادثه درمان شدند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.