کد خبر : 2500
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 فروردین 1401 - 22:10

انتقاد تند نماینده روسیه از اظهارات بورل درباره;سنگ‌اندازی مسکو;

انتقاد تند نماینده روسیه از اظهارات بورل درباره;سنگ‌اندازی مسکو;
میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین به تندی از اظهارات جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انتقاد کرده که گفته بود "روسیه نمی‌خواست تحریم نفت ایران برداشته شود".

به گزارش کلینی نیوز به نقل از بی بی سی، آقای اولیانوف به صحبت‌های جوزپ بورل اشاره کرد و گفت: “حرف‌های او موقرانه نبود. اما دلیل دارد. جوزپ بورل حتی یک روز را در مذاکرات برجام در وین سپری نکرد و موظف به درک وضعیت واقعی نبود”.

او گفت برای همین اظهارات آقای بورل “لایق توجه نیست”.

میخائیل اولیانوف در توئیتی طعنه‌آمیز در جواب نوشته‌ای که در آن آمده بود: “دو هفته پیش به نظر می‌رسید همه چیز تمام شده‌ و برجام احیا می‌شود”، نوشته است: “به نظر می‌رسد. به نظر می‌رسید. یک ضرب‌المثل روسی می‌گوید: وقتی چیزی به نظر می‌رسه، به صلیب پناه ببر”.

  وزیر کشور: به حساب برخی اغتشاشگران مرتب پول واریز می‌شد

آقای بورل دقیقا چه گفته بود؟

جوزپ بورل ابتدا گفت روسیه به لغو تحریم‌های نفتی ایران تمایلی نداشت اشاره کرد و بعد گفت: “دو هفته پیش به نظر می‌آمد که در حال رسیدن به توافق هستیم. اما بعد با مانع‌تراشی روسیه مواجه شدیم”.

آقای بورل درباره چرا روسیه تمایل نداشت تحریم‌های ایران برداشته شود، گفته بود “اگر ایران تولید نفت را از سر بگیرد،‌ عرضه بیشتری در بازارهای جهانی وجود خواهد داشت و این به نفع روسیه نیست.”

او در عین حال اضافه کرده بود: “روسیه قصد داشت از توافق بر سر احیای برجام به عنوان اهرم فشاری علیه غرب در جنگ با اوکراین استفاده کند.

  آمار رسمی جان‌باختگان کرونایی در ایران سه رقمی ماند

هرچند مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نهایت اذعان کرده بود که “روسیه با دریافت تضمین‌های لازم از مخالفت دست کشید” و در نهایت “مانع ایجاد شده از سوی ایران” پیشرفت در مذاکرات احیای برجام را متوقف کرد.

این در حالی است که آقای بورل پیش‌تر در حاشیه اجلاس دوحه در قطر از بالا بودن احتمال توافق ابراز اطمینان کرده بود.

ایران در یازده ماه گذشته در حال مذاکره با گروه ۱+۴ به رهبری اتحادیه اروپاست تا زمینه احیای برجام فراهم شود.

آمریکا به طور غیرمستقیم در این مذاکرات شرکت می‌کند.

در آخرین تحول انریکه مورا، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در گفت‌و‌گوهای احیای برجام برای رایزنی با مقام‌های آمریکایی برای خروج این مذاکرات از بن‌بست به واشنگتن سفر کرده است.

  رژیم صهیونیستی تمام پیشنهادات حماس برای ادامه آتش بس را رد کرد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.