کد خبر : 2230
تاریخ انتشار : جمعه 20 مرداد 1396 - 23:58

انتقاد امام جمعه شهرحسن آباد درخصوص حاشیه بعدازمراسم تحلیف درمجلس

انتقاد امام جمعه شهرحسن آباد درخصوص حاشیه بعدازمراسم تحلیف درمجلس
امام‌جمعه حسن‌آباد فشافویه با انتقاد به آنچه بعد از مراسم تحلیف ریاست‌ جمهوری رخ داد، انتشار تصاویر فارغ از نگاه جریانى و داخلى، اقدامى اشتباه و ناصواب دانست وبیان داشت: اگرچه این حرکت یک خبط و خطا براى آن نمایندگان محسوب مى‌شود.

به گزارش کلینی نیوز، حجت‌الاسلام عبدالعلی استیری نماینده ولی‌فقیه در فشافویه و امام‌جمعه شهر حسن‌آباد در خطبه‌های نماز جمعه ۲۰ مرداد، گفت: بر اساس پیمایش سراسری که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى انجام داده و نتایج آن اخیراً منتشرشده است؛ مهم‌ترین مطالبات مردم آشکارشده است. از مردم سؤال شده به نظر شما در حال حاضر مهم‌ترین مشکل جامعه چیست؟ و هر کس فقط بایستى یک مورد را ذکر کند.

خطیب نماز جمعه در ادامه افزود: پاسخ‌ها به ترتیب ذیل بوده است: گرانى و تورم، فقر و کمبود امکانات، مسائل و مشکلات اقتصادى، بى‌عدالتى و تبعیض، اعتیاد، مواد مخدر، دخانیات، کم‌آبی، بى‌سوادى و فقر فرهنگى، کم‌کارى و مدیریت غلط مسئولان، معضلات اجتماعى، فساد، فساد اقتصادى، نقض قانون و بی‌قانونی، بالا رفتن سن ازدواج و طلاق، تجمل‌گرایى و کمرنگ شدن ارزش‌هاى مذهبى، بدحجابى، تحریم و مذاکرات هسته‌اى، پارتی‌بازی، دروغ و دورویى، مسکن، مسائل سیاسى، ناامنى و جرم، مشکلات جوانان، سلامتى و بیمارى، آلودگى آب‌وهوا و محیط‌زیست، نبود آزادى، شبکه‌هاى اجتماعى، بى‌توجهى به درخواست‌هاى مردم و…

نماینده ولی‌فقیه در فشافویه به مراسم تحلیف رئیس‌جمهور کشور، اشاره و اظهار داشت:مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در مجلس شوراى اسلامى با حضور شخصیت‌ها، مسؤولین و مهمانان داخلى و خارجى با برگزارى مناسب و در شأن نظام اسلامى ازلحاظ حضور گسترده مقامات، پذیرایى و امنیت‌ بى‌نظیر برگزار شد، ولى حواشى دامنه‌داری که از این مراسم منتشر شد – ماجراى عکس و سلفى گرفتن تعدادى از نمایندگان مجلس بدون رعایت عرف دیپلماتیک بود.

  نتایج قطعی و نهایی انتخابات در روستاهای بخش فشافویه اعلام شد

امام‌جمعه شهر حسن‌آباد، اقدام نمایندگان مجلس در خصوص عکس گرفتن با موگرینی را تأسف‌بار خواند و گفت: انتشار این تصاویر فارغ از نگاه جریانى و داخلى، اقدامى اشتباه و ناصواب است. اگرچه این حرکت یک خبط و خطا براى آن نمایندگان محسوب مى‌شود ولى ارتباط دادن آن باعزت و غیرت ایرانى کار درستى نیست و نباید با دشمن براى زیر پا گذاشتن عزت ایران همگام شد.

وی افزود: تاریخ ایران پر است از صحنه‌هاى عزت و اقتدار مانند ایثارگرى‌هاى‌ بی‌نظیر رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، دستیابى به فنّاوری هسته‌اى به‌رغم مخالفت و اراده قدرت‌هاى بزرگ، ورود به باشگاه کشورهاى داراى پایگاه فضایى در اوج تحریم‌ها و… که هویت اسلامى ایرانى ما را براى دنیا نمایان کند، بنابراین ترویج این نوع تصاویر کمک به دشمن براى وارونه نشان دادن حقیقت پرافتخار جمهورى اسلامى ایران است که باید از آن پرهیز کرد.

حجت‌الاسلام استیری خواستار دقت و مراقبت هیئت‌رئیسه و نمایندگان مجلس برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث شد و اظهار داشت: نمایندگان خاطى باید در اسرع وقت نسبت به عملکرد خود از مردم عذرخواهى کنند چنان‌که برخى از نمایندگان نیز همین کار را انجام دادند و ضمن پذیرش خطاى خود در این اقدام کودکانه، جلوى فضاسازى بیش‌ازحد آن را بگیرند و هم‌چنین هیئت نظارت بر عملکرد رفتار نمایندگان نیز باید برخورد جدى با رفتارهاى دون شأن نمایندگى نظام مقدس اسلامى داشته باشند.

  انتقاد صریح نماینده ولی‌فقیه در فشافویه از «حضور کم‌رنگ مسئولین» در مراسم مدافع حرم

خطیب نماز جمعه با یادآوری ۲۳ ذیقعده و روز زیارتی مخصوص حضرت امام رضا (ع) از دور و نزدیک دراین روز بیان داشت: در باب زیارت روایت‌های متعدد نقل‌شده است، به‌گونه‌ای که در کتاب «کامل الزیاره» ابن قولویه که معتبرترین و کهن‌ترین کتاب زیارتی است که حدود هزار سال -در قرن چهارم- پیش نگارش یافته است، روایت‌های متعددی درباره ثواب زیارت ائمه (ع) آمده است.

وی افزود: روایت‌های زیادی داریم که به ثواب زیارتی حضرت سیدالشهدا (ع)، و روایت‌های ثواب زیارتی امام رضا (ع) نسبت به دیگر ائمه (ع) در جایگاه دوم قرار دارد، لذا در روایتی جوادالائمه (ع) ثواب زیارتی پدر بزرگوارش را بالاتر از ثواب زیارتی امام حسین (ع) دانسته و می‌فرماید: زیارت پدرم افضل است، زیرا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را همه مردم زیارت مى‌کنند؛ اما پدرم را جز خواص شیعه زیارت نمى‌کنند.

امام‌جمعه شهر حسن‌آباد در ادامه افزود: فرقه‌های باطل درون شیعه ازجمله چهار امامی، شش امامی و هفت‌امامی جایگاهی برای امام رضا (ع) قائل نیستند، اهل‌بیت (ع) از این منظر خواسته‌اند که شیعه به امام رضا (ع) توجه زیادی کند تا پاسخی به آن انحراف‌ها باشد که در اندیشه شیعه هفت‌امامی (واقفیه) رخ داد، زیرا آن‌ها معتقد به این بودند که امام کاظم (ع) آخرین امام بوده است و از دیده‌ها غائب شده و یک روز ظهور می‌کنند! بنابراین امامت امام رضا (ع) را انکار کردند.

  سگ های ولگرد معضل جدی شهر حسن آباد است

حجت‌الاسلام استیری با یادآوری اینکه روز بیست و ششم مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی است، گفت: این روز یکی از خاطره‌انگیز‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است که شاهد حضور و آزادی مردانی بود که درراه عهد و پیمانی که باخدا بسته بودند، مجاهدت و استقامت ورزیدند و آن‌ها توانستند در سال‌های زجر و شکنجه، باوجود درد و بیماری جسمی، روح و روان خود را حفظ کنند و تقوا و مردانگی خود را مضاعف نمایند تا در بازگشت به ایران اسلامی درصحنه‌های مختلف اجتماعی، سرمشق و نمونه‌ای برای صلابت و استقامت مردان وزنان ایران اسلامی باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.