کد خبر : 2079
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 دی 1397 - 8:10

امام جمعه حسن آباد فشافویه:پیچیدگى حوادث فتنه ۸۸ نشان دادکه رمزعبورازحوادث سهمگین،فقط بصیرت است

امام جمعه حسن آباد فشافویه:پیچیدگى حوادث فتنه ۸۸ نشان دادکه رمزعبورازحوادث سهمگین،فقط بصیرت است
نماینده ولی‌فقیه در بخش فشافویه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه شهر حسن آباد اظهار داشت: پیچیدگى حوادث فتنه ۸۸ نشان داد که رمز عبور از حوادث سهمگین، فقط بصیرت است

 

به گزارش کلینی نیوز، حجت‌الاسلام استیری خطیب نماز جمعه شهر حسن‌آباد درباره حماسه نه دی اظهار کرد: عظمت نهم دى را به‌واقع باید در عبور موفق ملت بصیر ایران از «فتنه‌اى عمیق» دانست که همه ابزارهاى تزویر و فریب براى اغواء ملت دست‌به‌کار شده بود. نهم دی‌ماه با حضور همه گروه‌ها و جریانات سیاسى شکل گرفت، بر همین اساس، باید باوجود بازخوانى این حماسه تاریخى، از جناحى کردن این حماسه خوددارى شود و آن را به‌مثابه یک حماسه ملى و ابزار قدرت نرم نظام و مردم‌سالارى دینى جهت افزایش قدرت ملى و سرمایه اجتماعى معرفى کرد.
نماینده ولی‌فقیه در بخش فشافویه در ادامه افزود: این روز باید ماندگار باشد، ۹ دی نمود تولی و تبرای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. در ۹ دی برخی‌ها که ادعای انقلابی گری داشتند مردود شدند و با فتنه ایجاد آشوب کردند. کسانی که با نامه ۶ صفحه‌ای به آمریکا و انگلستان، از آنها استمداد طلب کرده و آرامش را از مردم گرفتند و عرصه را برای دیگر منافقان داخلی باز کردند.
وی افزود: بعد از گذشت سال‌ها کسانی هستند که خواهان رفع حصر سران فتنه سال ۱۳۸۸ هستند باید به آنها بگوییم اگر نادان‌اند تاریخ را بازخوانی کنند که سران فتنه چه به‌روز مملکت آوردند و اگر دانسته سخن از رفع حصر می‌زنند در گناه سران فتنه شریک هستند.
حجت‌الاسلام استیری افزودند: مردم در جریان فتنه ۸۸ به این نتیجه رسیدند که ماهیت فتنه در مقابل باورهاى اصیل و مقدسات آن‌ها است. این نتیجه زمانى بارز شد که در روز عاشورا مقدسات این ملت مورد هتک حرمت فتنه‌گران قرار گرفت
نماینده ولی‌فقیه در بخش فشافویه درس‌ها و عبرت‌هاى حماسه نهم دی‌ماه‌ افزود: بخشى از بزرگان و خواص صاحب تشخیص که قرار بود در بزنگاه‌ها به پرچمى براى هدایت ملت تبدیل شوند نیز در آن دچار تردید و کج‌فهمی شدند و نتوانستند به‌موقع و به‌خوبى عمل کنند و با سکوتشان و یا مواضع ناصوابشان بر تردیدها افزودند و یا نشانه اشتباه دادند و خواسته یا ناخواسته نامشان در صف مردودیان فتنه ۸۸ ثبت گردید!
خطیب نماز جمعه شهر حسن‌آباد، دومین درس را بصیرت افزایی جامعه اسلامى دانست و بیان داشت: پیچیدگى حوادث فتنه سال ۸۸ نشان داد که رمز عبور از حوادث سهمگین، فقط بصیرت است. نقش‌ بى‌بدیل رهبرى، اصلى جوهرى و اساسى است که موجب عبور نظام از گردنه‌هاى سخت و صعب‌العبور‌می شود.
حجت‌الاسلام استیری در ادامه افزود: حوادث سال ۸۸ نشان داد که دشمن به‌صورت مستمر در حال برنامه‌ریزى و آزمون‌وخطاست. به‌صورت مرتب نقاط قوت و ضعف نظام جمهورى اسلامى را مطالعه مى‌کند و بر روى نقاط آسیب‌پذیر برنامه‌ریزى مى‌کند. دشمن آمادگى لازم براى ‌بى‌ثبات‌سازى کشور را دارد. دشمن راهبرد خود را بر فروپاشى از درون متمرکز کرده است و امید به فروپاشى از درون دارد و در بین گزینه‌هایى که جهت تقابل با انقلاب اسلامى مدنظر دارد، فروپاشى درونى اولویت اول است؛ و برای آن برنامه‌ریزی می‌کند. لذا باید بصیرت و هوشیاری و اقدام به هنگام را در اولویت کارهای خود قرار دهیم)تکبیر نمازگزاران (

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.