کد خبر : 17782
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 فروردین 1403 - 11:32

الحوثی رهبر انصارالله یمن: عربستان در تحقق اهدافش در یمن شکست خورد

الحوثی رهبر انصارالله یمن: عربستان در تحقق اهدافش در یمن شکست خورد
رهبر انصار الله یمن گفت که عربستان در تحقق اهدافش در یمن شکست خورد و خسارت‌های سنگینی را به زیرساخت‌ها و زندگی روزمره غیرنظامیان یمنی وارد کرد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از  المسیره،  سید عبدالملک الحوثی شامگاه دوشنبه در سخنانی گفت ملت یمن در دهمین سالگرد تجاوز نظامی آمریکایی سعودی اماراتی، با توانمندی های نظامی پیشرفته ای برای حمایت از یمن و پشتیبانی ملت مظلوم فلسطین و مقابله با توطئه های دشمنان می‌آید.

وی افزود که حمله به یمن بدون هشدار پیشین و بدون توجیه آغاز شد و ائتلاف دشمن از ابتدای درگیری به دنبال ویران کردن و اشغال کشور و مصادره حق ملت یمن در آزادی و استقلال است.

وی افزود تجاوز به یمن با برنامه ریزی آمریکایی انگلیسی و اجرای ائتلاف(سعودی اماراتی) آغاز شد، این تجاوز از همان ابتدا وحشیانه، خائنانه و بدون توجیه و هرگونه مقدمات، وحشیانه و جنایاتکارانه و برای تحقق اهداف خطرناک صورت گرفت.

الحوثی با اشاره به اینکه دشمن در ابتدا، غیرنظامیان را هدف قرار داد و مرتکب جنایت های وحشیانه ای شد، اشاره کرد که ائتلاف دشمن، مردم را در خانه هایشان در شهرها یا روستاها و حتی در چادرها در صحرا هدف قرار می داد.

وی تصریح کرد که ائتلاف از محاصره و گرسنه نگه داشتن مردم به عنوان ابزاری برای هدف قرار دادن ملت یمن استفاده کرد و توطئه هایی را برای پول ملی، بانک و غیره انجام داد.

الحوثی گفت ائتلاف دشمن، ملت یمن را از طریق محاصره و گرسنه نگه داشتن وتوطئه ها علیه پول ملی هدف قرار داد و طی ۹ سال جنگ، ۲۷۴ هزار و۳۰۲ بار یمن را هدف حملات هوایی خود قرار داد  و البته این آمار کامل نیست.

  ایران حملات آمریکا و انگلیس به یمن را بشدت محکوم کرد

رهبر انصارالله ادامه داد که تجاوزات به یمن به ویرانی ۶۱۳ هزار و۹۹۲ منزل و ۱۸۶ مرکز دانشگاه منجر شد.

الحوثی اظهار داشت ائتلاف متجاوز طی سالهای جنگ، ۱۸۴۳ مسجد با وجود مقدس بودن خانه های خدا را ویران کرد، همچنین ۴۷۲ بیمارستان هم در طول سالهای جنگ ویران شد.

وی درباره خسارتها و تلفات ائتلاف سعودی اماراتی ومزدورانشان گفت تعداد کشته ها و مجروحان ائتلاف دشمن و مزدورانش به ۲۸۲ هزار و ۸۷۹ کشته و زخمی رسید.

الحوثی گفت خسارتهای ائتلاف دشمن به ۱۸ هزار و ۳۷۹ ادوات و تجهیزات نظامی رسید.

رهبر انصار الله یمن گفت که عربستان در تحقق اهدافش در یمن شکست خورد و خسارت های سنگینی را به زیرساخت ها و زندگی روزمره غیرنظامیان یمنی وارد کرد.

وی افزود که حملات عربستان و امریکا منجر به شهادت و مجروح شدن بیش از ۵۰ هزار نفر شد که اکثر آنها کودک و زن بودند.

وی افزود نیروی دریایی یمن، ۳۸ عملیات بسیار بزرگ در ایجاد بازدارندگی در برابر دشمن انجام داد و تعداد عملیات یگان موشکی هم به ۱۸۲۸ عملیات رسید.

وی آمار عملیاتهای پهپادی علیه متجاوزان را ۱۲ هزار و ۹ عملیات تهاجمی و شناسایی اعلام کرد که ۹۹۷ مورد از این عملیاتها خارج ازمرزهای یمن انجام شد.

  همکاری مشترک گوگل و عربستان سعودی برای توانمندسازی زنان

الحوثی تاکید کرد دشمن در رسیدن به اهداف خود در این جنگ شکست خورد و در اشغال عمق جغرافیایی  راهبردی کشورمان با وجود سیطره بر بخش وسیع از کشور ناکام ماند.

وی افزود توسعه توانمندی های نظامی همچنان مساله مهم و اساسی برای تحقق پیروزی و بیرون راندن دشمن و بازپس گیری سرزمینهای اشغالی شده است.

وی از کشورهای متجاوز خواست در محاسبات اشتباه خود و سیاستهای خصمانه علیه یمن بازنگری کنند.

رهبر انصارالله گفت ملت یمن بسیار به امنیت ملی عربی و امنیت امت اسلام و تفاهم و صلح پایبند و علاقه مند هستند.

وی خواستار ثبات امنیت در کشورهای عربی و اسلامی بر اساس امت واحده شد.

رهبر انصارالله گفت از مصایب بزرگ امت اسلام این است که گروهی از کشورهای عربی، امکانات خود را در خدمت توطئه های آمریکایی اسرائیلی قرار داده اند، این در حالی است که دشمنی اسرائیل با اعراب معروف و آشکار است.

وی بر تمایل یمن به تفاهم و صلح با تمام کشورهای عربی و اسلامی تاکید کرد و گفت یمن هیچ رویکرد خصمانه در خصوص هیچ کشور عربی ندارد.

الحوثی تصریح کرد تکفیری ها در برابر تجاوز رژیم اسرائیل به نوار غزه رسوا شدند، چرا که هیچ موضع جدی حتی در سطح صدور فتاوا از خود نشان ندادند.

  استخراج «لیتیوم» از میادین نفتی عربستان و امارات

وی افزود این در حالی است که یمن در حال حاضر در رویارویی مستقیم با محور شرارت سه جانبه آمریکا، اسرائیل و انگلیس قرار دارد.

الحوثی از تمام کسانی که در کنار یمن در طول جنگ ظالمانه ۹ ساله علیه آن ایستادند و از آن حمایت کردند به ویژه ایران، حزب الله، عراق و تمام آزادگان جهان تقدیر و تشکر کرد.

الحوثی درباره فلسطین هم تاکید کرد که عملیات نظامی یمن برای یاری ملت فلسطین همچنان ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد یمن طرحها و برنامه های بسیار مهم در آینده برای وارد کردن ضربات بسیار تاثیرگذار به اشغالگران اسرائیلی یا آمریکایی دارد.

عربستان سعودی در ۲۶ مارس ۲۰۱۵ با تشکیل ائتلافی از کشورهای عربی، تهاجم هوایی خود را علیه مردم یمن با ادعای حمایت از «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی این کشور آغاز کرد. در این عملیات که در ماه نخست از آن به عنوان «طوفان قاطعیت» و بعد از آن «بازگشت امید» نام برده می‌شد، امارات، بحرین و کویت متحدان عربستان سعودی را تشکیل دادند و کشورهایی نظیر سودان، مصر، اردن نیز در تحویل تسلیحات نظامی با ریاض همکاری کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.