کد خبر : 14014
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 شهریور 1402 - 16:39

افزایش ۴۵ درصدی دستمزد بخش خصوصی طی ۵ سال گذشته در عربستان

افزایش ۴۵ درصدی دستمزد بخش خصوصی طی ۵ سال گذشته در عربستان
یک منبع دولتی عربستان از افزایش 45 درصدی میانگین دستمزد شهروندان عربستانی فعال در بخش خصوصی این کشور طی 5 سال گذشته خبر داد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از «الخلیج آنلاین» دیده بان ملی کار عربستان در گزارش خود آورده است: دستمزد ماهانه شهروندان عربستانی فعال در بخش خصوصی طی ۵ سال گذشته از ۶.۶ هزار ریال (هزار و ۷۶۰ دلار) در سال ۲۰۱۸ به ۹.۶ هزار ریال (۲ هزار و ۵۶۰ دلار) در سال جاری رسیده است.

براساس این گزارش، افزایش میانگین دستمزد شهروندان عربستانی ناشی از رشد و اصلاحات اقتصادی این کشور از زمان آغاز برنامه ها و اقدامات چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان و نیز موفقیت بسته حمایتی دولت این کشور که در زمان همه گیری کرونا به بخش کسب و کار ارائه کرد، است.

  پادشاهی عربستان در صدر کشورهای خاورمیانه دارای بیشترین هزینه دفاعی

در این گزارش آمده است: تعداد شهروندان عربستانی که بیش از ۲۰ هزار ریال (معادل ۵ هزار و ۳۳۰ دلار) دستمزد دریافت می کنند، در ۵ سال گذشته با ۱۳۹ درصد افزایش از ۸۴.۷ هزار نفر در سال ۲۰۱۸ به ۲۰۲.۷ هزار نفر در سال جاری رسیده است.

همچنین تعداد افرادی که بیش از ۴۰ هزار ریال (۱۰ هزار و ۶۶۰ دلار) دستمزد دریافت می کنند، ۱۷۲ درصد افزایش داشته و از ۱۶ هزار نفر به ۴۴ هزار نفر در مدت مذکور رسیده است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.