کد خبر : 6509
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مرداد 1401 - 16:35

اعلام وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان ری

اعلام وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان ری
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری: تمام مراکز جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشت آماده تزریق واکسن کرونا به شهروندان شهرستان ری هستند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیمای استان تهران؛ دکترعلی تاجدار با اشاره به قرار گرفتن شهرستان ری در وضعیت قرمز و  خطر کرونایی گفت: تمامی ۲۷ مرکز جامع سلامت، ۶۰ پایگاه بهداشت و ۲۷ خانه سلامت در سطح شهرستان آماده ارائه خدمت به شهروندان شهرستان ری برای تزریق واکسن کروناست.

وی افزود: در حال حاضر روزانه ۲ هزار واکسن در مراکز تزریق واکسن کرونا در شهرستان ری تزریق می‌شود که با توجه به آمادگی کامل این مراکزبرای تزریق واکسن این میزان می‌تواند تا ۵ برای در روز حدود ۱۰ هزار دز افزایش یابد.

وی با درخواست از شهروندان مبنی بر تزریق دز‌های یادآور واکسن کرونا، اظهار داشت: با توجه به اینکه سرعت سرایت سویه جدید کرونا بسیار بالاتر از سویه‌های قبلی است مردم باید شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، دوری از دورهمی‌های غیرضروری و استفاده از ماسک را در دستور کار خود قرار دهند.

  هشت شهروند نامزد ریاست شهرداري حسن آباد

هفته گذشته در بخش فشافویه و سایر شهر های شهرستان  جشن ولایت به مناسبت عید غدیر بدون رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گداری اجتماعی از سوی متولیان این مراسم برگزارشد.

جشن بزرگ ولایت درشهرحسن آباد فشافویه همزمان با شروع موج هفتم کرونا برگزار شد

 

در بخش فشافویه، مراسم جشن بزرگ ولایت  در روز ۲۹ تیرماه درشهرحسن آباد توسط شهرداری حسن آباد با همکاری ستاد نمازجمعه شهر حسن آباد و حوزه مقاومت بسیج ۴۵۹ شیخ کلینی (ره)، حوزه مقاومت بسیج ۴۶۰  و مرصاد خواهران ۱۷۶ شهر حسن آباد  در حالی برگزارشد که برگزارکنندگان مراسم بدون فاصله گذاری اجتماعی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا، اقدام به برگزاری این جشن با حضور  مسئولان  دولتی و چندین هزار نفر از شهروندان فشافویه نمودند.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت با اشاره به بی‌توجهی نسبی ایجادشده نسبت به استفاده از ماسک و «رعایت پروتکل‌های بهداشتی»گفت: متاسفانه شاهد این هستیم که در اماکن عمومی نسبت به زدن ماسک کوتاهی می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از ماسک مصوبه ماست و باید  رعایت شود. البته مردم به علت گذر زمان و خسته شدن از برخی محدودیت‌ها کمی به پروتکل‌ها بی‌توجه شده اند .

  اختصاص 300 میلیون تومان کمک به هیئت‌های ورزشی شهر حسن‌آباد

علیرضا ناجی رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینکه دستورالعمل اخیر ستاد ملی کرونا در مورد عدم لزوم استفاده از ماسک در فضای باز برای بسیاری سوءتفاهم ایجاد کرده بود که اصلاً نیاز نیست ماسک بزنند، گفت:در تمام فضاهای باز که ازدحام است و نمی‌توانید فاصله اجتماعی یک و نیم تا ۲ متر را رعایت کنید، حتماً باید ماسک بزنیم.

مسعود یونسیان، دبیر کمیته ایمن‌شناسی ستاد کرونا، روز پنج‌شنبه، ۳۰ تیر با اشاره به آهنگ افزایشی زیرسویه جدید اُمیکرون موسوم به «بی‌اِی۵» هشدار داد که در صورت انجام ندادن «اقدامات عاجل» شرایط موج هفتم کرونا در کشور با شش موج پیشین متفاوت خواهد بود.

آقای یونسیان در ادامه دلایل این تفاوت را «فرا رسیدن تعطیلات تابستانی، مراسم ماه محرم، پیاده‌روی اربعین و پس از آن بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در فصل پاییز» عنوان کرد.

دکتر طیبی رییس بیمارستان فیروز آبادی نیز با بیان اینکه در چند روز اخیر ابتلاء سویه جدید بیماری کرونا در شهرستان ری رو به افزایش بوده است؛ گفت: در این چند روز با روند صعودی مراجعین سرپایی در مراکز درمانی مواجه بودیم و این در شرایطی است که در بخش بستری بیمار فوتی نداشتیم.

  ۴ نفر از کارکنان و پیمانکاران شهرداری حسن‌ آباد فشافویه بازداشت شدند

براساس داده‌های آماری ۱۰۰ درصد شهروندان شهرستان ری دوز اول؛ ۸۶ درصد دوز دوم؛ و ۴۴ درصد دوز سوم و تنها ۲ درصد دز چهارم واکسن کرونا را ترزیق کردند که ‍پیش بینی می‌شود با مراجعه مردم به مراکز تزریق واکسن این میزان در روز‌های آینده افزایش یابد.

بخش فشافویه دارای یک مرکز جامع سلامت در شهر حسن آباد و تعدادی پایگاه بهداشت در روستاهای تابعه خود است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.