کد خبر : 12463
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 تیر 1402 - 17:35

اعزام ۴ هزار پزشک ایرانی به عراق در اربعین حسینی

اعزام ۴ هزار پزشک ایرانی به عراق در اربعین حسینی
رئیس هلال احمر ایران در دیدار وزیر کار عراق از اعزام 4 هزار پزشک به عراق در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش کلینی نیوز، پیرحسین کولویند، رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفت: در اربعین حسینی ۴ هزار پزشک، ۸۰ آمبولانس و ۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس برای خدمت به زائران، به عراق اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار احمد الاسدی، وزیر کار عراق، با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ایران در تمام روز‌های محرم و صفر در عراق حضور دارد، افزود: خدمات هلال‌احمر در اربعین حسینی پررنگ‌تر می‌شود تا جایی که در ایام اربعین بیش از ١۵٠ یونیت دندان پزشکی سیار در طول مسیر نجف به کربلا مستقر خواهند شد، بنابراین هم‌افزایی میان هلال احمر ایران و عراق، خدمت بزرگی به زائران است.

  حالا همه می‌دانند ما که هستیم

رئیس جمعیت هلال احمر ایران بر ضرورت صدور مجوز فعالیت پزشکان متخصص و پرستاران هلال احمر در عراق اشاره کرد و افزود: پزشکان و دیگر اعضای داوطلب متخصص درمانی تحت نظر هلال احمر می‌توانند اقدام به آموزش کادر درمان عراق کنند.

در ادامه این دیدار، احمد الاسدی وزیر کار عراق با بیان اینکه حضور کادر درمان ایرانی در شهر نجف که محل تجمع زائران است به عراق کمک زیادی می‌کند گفت: جمعیت هلال احمر جمهورى اسلامى ایران در جای جای راهپیمایی اربعین حسینی حضور دارد و امیدواریم این جمعیت مراکز درمانی در عراق را توسعه دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.