کد خبر : 11629
تاریخ انتشار : جمعه 29 اردیبهشت 1402 - 11:18

حمیدرضا صیدمحمدی

اعدام متهمان حادثه تروریستی خانه اصفهان+فیلم

اعدام متهمان حادثه تروریستی خانه اصفهان+فیلم
حکم اعدام محکومان صالح میرهاشمی، مجید کاظمی شیخ شبانی و سعید یعقوبی کردسفلی از عوامل حمله تروریستی محله خانه اصفهان در آبان ماه ۱۴۰۱ که منجر به شهادت تعدادی از نیرو‌های حافظ امنیت شد، بامداد امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ به اجرا درآمد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از  خبرگزاری میزان، در ۲۵ آبان ماه سال ۱۴۰۱، در پی حمله مسلحانه تروریستی در میدان نگهبانی محله خانه اصفهان، ۳ مدافع امنیت به نام‌های اسماعیل چراغی، محسن حمیدی و محمد کریمی به شهادت رسیدند.

عوامل این حمله با هماهنگی قبلی که با یکدیگر داشتند دست به اقدام تروریستی زده و با کشیدن سلاح به قصد جان مردم و ماموران اقدام به تیراندازی کردند.

در این عملیات تروریستی تعدادی از مردم و نیرو‌های حافظ امنیت نیز مجروح شدند.

پس از دستگیری عوامل تیراندازی و صدور کیفرخواست، جلسات دادگاه رسیدگی به اتهامات ۶ نفر از متهمین این پرونده در دادگستری استان اصفهان برگزار شد.

همچنین متهمان در اغتشاشات سال گذشته اماکن عمومی را به آتش کشیده و با ساخت کوکتل مولوتف و پرتاب آن به سمت مامورین و مردم حریق عمدی ایجاد کرده و موجبات رعب و وحشت مردم را به همراه آورده‌اند.

براساس مستندات و همچنین اقاریر صریح متهمان، این افراد با گروهک تروریستی منافقین در ارتباط بوده و اقدامات تروریستی خود را براساس دستورات گروهک منافقین انجام داده‌اند.

 

اقاریر میدانی مجرمان خانه اصفهان 

متهم صالح میرهاشمی در رابطه با ارتباط خود با گروهک تروریستی منافقین عنوان کرده است «یک صفحه به نام بی باک به من پیام داد که حاضر به همکاری با ما هستید؟ که در ادامه من هم چندین نقطه را برای اطلاع منافقین شناسایی و ارسال کردم، از جمله حوزه علمیه لیمجیر، پایگاه سپاه در خانه اصفهان و پایگاه بسیج که از طریق تلگرام آدرس این اماکن را برای آن‌ها ارسال و اعلام کردم که مسلح هستم.»

  بوی بد تهران؛ واکنش طبیعت به سال‌ها رها کردن زباله و فاضلاب

متهم به همراه همدستان خود در یک اصطبل اقدام به ساخت کوکتل مولوتف کرده بود و تصاویر کوکتل‌ها را برای سرپل گروهک تروریستی منافقین ارسال می‌کرده است.

متهم میرهاشمی همچنین در ارتباطاتی که با عوامل گروهک منافقین داشته، عنوان کرده است که «ما یک تیم ۵ نفره مسلح هستیم و از نظر مالی و پشتیبانی به هیچ کسی احتیاجی نداریم.»

براساس مستندات پرونده، صالح میرهاشمی همچنین تصاویری را از محله خانه اصفهان برای گروهک منافقین ارسال کرده است.

صالح میرهاشمی درخصوص سلاح کمری خود عنوان کرده است که سال ۱۴۰۰ در کردستان اسلحه کلت کمری را به همراه تعدادی تیر به قیمت ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان با یک خشاب اضافه خریداری کرده است.

متهم صالح میرهاشمی در اقاریر خود نزد ضابط قضایی اعلام کرده است که چهار حلقه لاستیک در زمین حسن نفتی را برداشته به سمت فلکه نگهبانی خانه اصفهان رفته و آن‎ها را به وسط خیابان انداخته و اقدام به سر دادن شعار کردیم.

وی در اقاریر خود عنوان کرده است که مجید کاظمی محکوم علیه دیگر پرونده با اسلحه کلاشینکف از زمین کنار قرض الحسنه وارد خیابان شد و شروع به تیراندازی کرد.

  به علت صادر نشدن مجوز نهایی از سوی عربستان؛ سفرهای عمره ایرانیان تا اطلاع ثانوی تعلیق شد

مردم ایران به شدت تحت تاثیر فضای مجازی هستند، رسانه حکومتی انگلیس بی بی سی خبر از دست‌نوشته‌ای جعلی که منتسب به این سه زندانی  تروریست که در فضای مجازی منتشر کرد میدهد نوشته‌ شده: «از همشهریان و هموطنان عزیز تقاضا داریم نذارید ما را بکشند. ما به یاری شما نیاز داریم.»

و امضای این دست نوشته به نام  «بچه‌های ایران» را دارد.

تبرئه جنایتکاران و انکار واقعیات؛ شیوه هایی است که حامیان خارجی و رسانه های بیگانه برای فریب مردم ایران درپیش گرفته اند.

در گزارش بی بی سی به اعدام مصطفی صالحی، محمد ثلاث و نوید افکاری اشاره شده است.

با پروژه جلادستایی آشنا شوید/ تروریست‌ها چگونه قهرمان شدند؟

خبرگزاری فارس در نوشته ای تحت عنوان با پروژه جلادستایی آشنا شوید/ تروریست‌ها چگونه قهرمان شدند؟می نویسد: آقای ثلاث، در جریان آشوب دراویش در گلستان هفتم تهران، با اتوبوسی به نیروهای انتظامی حمله میکند و آنها را زیر میگیرد. نکته درناک این قضیه آنجاست که محمد ثلاث برای آنکه تعداد بیشتری از مامورین و همچنین مردم را زیر بگیرد، با اتوبوس به چپ و راست حرکت می‌کرده است. در واقعه قتل سه نفر از حافظان امنیت و مجروح نمودن تعدادی از نیروهای انتظامی مجروح می شوند.

آقای افکاری به اتهام قتل یکی از کارمندان اداره آب و فاضلاب مقصر شناخته شد  به اعدام محکوم شد، در حالی که آقای افکاری شاکی خصوصی داشت و شاکیان نیز در مدت طولانی دوساله راضی به گذشت نشده بودند؛ رسانه های بیگانه با این خط خبری که نوید بیگناه است سعی داشتند تا افکار عمومی را فریب دهند.

  دختران فوتبالیست ایران قهرمان مسابقات "کافا" شدند

پس از احراز عمومی قاتل بودن نوید و اعدام او؛ رسانه های بیگانه این خط خبری را دنبال کردند که باید مدت بیشتری را دادگاه در اختیار خانواده افکاری قرار میداد تا  از شاکیان رضایت میگرفت. این در حالی بود که از ارتکاب جنایت افکاری تا قصاص او بیش از دو سال سپری شده بود.

مریم رجوی  سرکرده گروه تروریستی سازمان مجاهدین خلق، از او به عنوان یک قهرمان یاد میکند!

آقای مصطفی صالحی معروف به مصطفی، فتل از عوامل اصلی آشوب در دی ماه ۹۶ در اصفهان بود. او که به قتل نفس محکوم بود؛  بعد از ٣ سال بررسی و طی مراحل قضایی، در مرداد ماه سال ۹۹ به سزای اعمال خود رسید.

اتهام وی قتل نیروی مدافع امنیت، شهید سجاد شاهسنایی و مجروح نمودن ۶ نفر و انجام عملیات مسلحانه بود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.