کد خبر : 6834
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 مرداد 1401 - 8:10

اسرائیل و جهاد اسلامی فلسطین آتش‌بس اعلام کردند

اسرائیل و جهاد اسلامی فلسطین آتش‌بس اعلام کردند
پس از سه روز جنگ و درگیری میان ارتش اسرائیل و جهاد اسلامی،‌ دو طرف با میانجیگری مصر از ساعت ۱۱ و نیم قبل از نیمه شب یکشنبه به وقت محلی آتش‌بس را به اجرا گذاشتند.

به گزارش کلینی نیوز، جهاد اسلامی شامگاه یکشنبه هفتم اوت ۲۰۲۲ در پایان سومین روز از حملات متقابل موشکی و راکتی میان اسرائیل و شاخه نظامی این گروه‌ فلسطینی در نوار غزه اعلام کرد که آتش‌بس پیشنهادی از سوی مصر را پذیرفته است.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی منابع فلسطینی، حملات هوایی و موشکی اسرائیل به نوار غزه از روز جمعه گذشته تاکنون بیش از ۴۰ کشته برجا گذاشته است.

یک منبع مصری پیش‌تر اعلام کرده بود که تل‌آویو پیشنهاد میانجی‌گری قاهره برای توقف درگیری‌های سه روزه میان اسرائیل و فلسطینیان را پذیرفته است.

جهاد اسلامی نیز ساعاتی پس از آن اعلام کرد که پیش‌نویس توافقنامه آتش‌بس را که میانجی‌گران مصری تهیه کرده و در اختیار مسئولان این گروه فلسطینی قرار داده‌اند، تایید کرده است.

محمد الهندی، رئیس شاخه سیاسی جنبش جهاد اسلامی پیش‌تر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «فرمولی برای توافق آتش بس به دست آمده که شامل تعهد مصر برای تلاش در زمینه آزادی دو عضو جهاد اسلامی است که به دست اسرائیل اسیر شده‌اند.»

ساعاتی پس از اعلام توافق دو طرف مخاصمه برای اجرای توافق آتش‌بس از زمان شامگاه یکشنبه، اسرائیل بار دیگر آتش بس را نقص کرد و اهدافی را در نوار غزه مورد حمله قرار داد.

همزمان خبرگزاری‌ها از به صدا درآمدن آژیرهای خطر برای هشدار نسبت به در پیش بودن حملات راکتی در مناطق جنوبی اسرائیل خبر دادند.

یک مسئول سرویس‌های امنیتی مصر با اعلام این مطلب تصریح کرد: از همه طرف‌ها می‌خواهیم که از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی (مطابق با ۲۰ساعت و ۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ) آتش‌بس را رعایت کنند.

  آیت الله خامنه ای در دیدار با دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین:غزه تا این لحظه پیروز اصلی میدان است

جهاد اسلامی نیز بلافاصله پس از آن در بیانیه ای اعلام کرد که از زمان تعیین شده در فراخوان مصر تبعیت کرده و «حملات را متوقف خواهد کرد»، اما در عین حال «پاسخ به هرگونه تجاوز بیشتر» را حق خود می‌داند.

«محمد الهندی» رئیس دایره سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که توافقی در خصوص طرح مصر برای برقراری آتش‌بس حاصل شده است.

بنابر گزارش شبکه فلسطین الیوم، الهندی گفت که این طرح مصر شامل پایبندی قاهره به تلاش برای آزادی السعدی و عواوده از اسرای جهاد اسلامی است.

اسرائیل نیز شامگاه یکشنبه به صورت رسمی اعلام کرد به برقراری آتش‌بس از ساعت ۲۰ و سی دقیقه به وقت گرینویچ پایبند خواهد بود، این در حالیست که میانجی‌گران مصری پیشتر یادآور شده بودند که از مقامات اسرائیلی برای توقف درگیری‌ها چراغ سبز دریافت کرده‌اند.

 

[su_note note_color=”#e2e0db” radius=”4″]شلیک حداقل ۴۰۰ موشک از فلسطین به سمت اسرائیل که برخی از آنها در مناطقی از اسرائیل برای اولین بار به زمین می‌نشینند؛ هم از ذحایر غنی تسلیحاتی جهاد اسلامی خبر می‌دهد، هم انگیزه بالای دفاعی این گروه جهادی را نشان می‌دهد و هم به اسرائیل تفهیم میکند که مقاومت فلسطین روز بروز نوتر، پویاتر، جدی‌تر، به روزتر و مسلح‌تر از پیش می‌شود.[/su_note]

  انتقاد کامالا هریس از ترور شهید قاسم سلیمانی+فیلم

 

دفتر یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل در بیانیه‌ای تایید کرد که آتش‌بس از ساعت ۲۳ و سی دقیقه یکشنبه شب به وقت محلی اجرا می‌شود.

به گفته وزارت بهداشت تشکیلات تحت رهبری حماس که اداره امور در غزه را در دست دارد، در حملات روز یکشنبه اسرائیل بویژه به جبالیه،‌ غزه و رفح دست کم ۱۷ فلسطینی از جمله ۹ کودک جان باختند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی این منبع فلسطینی، از زمان آغاز حملات اسرائیل برای هدف قرار دادن جهاد اسلامی در منطقه تحت محاصره نوار غزه در روز جمعه تاکنون «۴۳ فلسطینی از جمله ۱۵ کودک کشته و ۳۱۱ نفر دیگر مجروح شده‌اند».

دولت اسرائیل پیش‌تر ضمن «پیشگیرانه» خواندن حملات به نوار غزه مدعی شده بود که شمار زیادی از نیروهای جهاد اسلامی را کشته و رهبران ارشد این سازمان را که در فهرست تروریستی اسرائیل، ایالات متحده و اتحادیه اروپا قرار دارد، «از میان برداشته» است.

النخّاله: ملت فلسطین پیروزی بزرگی به دست آورد

زیاد النخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی در نشست خبری خود در تهران، درباره آتش بس اخیر با رژیم صهیونیستی گفت:۵۸ شهرک صهیونیست نشین به طور همزمان زیر آتش راکت‌های سرایا القدس قرار داشت و اشغالگران نتوانستند هیچ یک شروط خود را بر ما تحمیل کنند.

  محاصره همسر نخست وزیر اسرائیل در سالن آرایش

النخاله گفت: این پیروزی را به تمام ملت هایی که در کنار ملت فلسطین ایستادگی کردند، تقدیم می کنم.

وی با اشاره به اینکه اشغالگران نمیتوانند هیچ شرط و شروطی برای ما تعیین کنند گفت: رژیم صهیونسیتی برای آزادی شیخ بسام السعدی و خلیل العواده تحت فشار مقاومت قرار داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی بود که به دنبال آتش بس بود تاکید کرد، ما آزادی السعدی و العواده را شرط آتش بس تعیین کردیم.

جنبش مقاومت اسلامی حماس, ، بزرگترین گروه شبه‌نظامی در منطقه، وارد این درگیری‌ها نشد هرچند جمعه شب در بیانیه‌ای تند گفت «گروه‌های مقاومت متحدند”.

به گزارش العالم، شلیک حداقل ۴۰۰ موشک از فلسطین به سمت اسرائیل که برخی از آنها در مناطقی از اسرائیل برای اولین بار به زمین می‌نشینند؛ هم از ذحایر غنی تسلیحاتی جهاد اسلامی خبر می‌دهد، هم انگیزه بالای دفاعی این گروه جهادی را نشان می‌دهد و هم به اسرائیل تفهیم میکند که مقاومت فلسطین روز بروز نوتر، پویاتر، جدی‌تر، به روزتر و مسلح‌تر از پیش می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.